Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motor skills in context of popularity in a group of school classes in children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73584312" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73584312 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.18844/prosoc.v4i6.2921" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.18844/prosoc.v4i6.2921</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18844/prosoc.v4i6.2921" target="_blank" >10.18844/prosoc.v4i6.2921</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Motor skills in context of popularity in a group of school classes in children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Self-concepts of very young children are consistently high but that with increasing life experience, and children learn their relative strengths and weaknesses, so that mean levels of self-concept decline, multiple dimensions of self-concept become more differentiated. Self-concepts become more highly correlated with external indicators of competence (skills and accomplishments). Well-developed motor abilities lead to positive feedback from significant others (teachers, parents, peers) which are related to positive emotions and motivation for physical activity. The data were measured by Piers–Harris questionnaire, and the level of motor skills was monitored by TGMD – two tests within the project IGA_PdF_2017_002. The research group consisted of 300 pupils (149 boys and 151 girls) in the middle school age (9–11 years). Based on the research results, we can say that the level of gross motor skills contributes on child’s adaptation in the group of school classes. It is necessary to examine this area further, support physical activity of children in young school age and intentionally develop children’s motor skills.

  • Název v anglickém jazyce

    Motor skills in context of popularity in a group of school classes in children

  • Popis výsledku anglicky

    Self-concepts of very young children are consistently high but that with increasing life experience, and children learn their relative strengths and weaknesses, so that mean levels of self-concept decline, multiple dimensions of self-concept become more differentiated. Self-concepts become more highly correlated with external indicators of competence (skills and accomplishments). Well-developed motor abilities lead to positive feedback from significant others (teachers, parents, peers) which are related to positive emotions and motivation for physical activity. The data were measured by Piers–Harris questionnaire, and the level of motor skills was monitored by TGMD – two tests within the project IGA_PdF_2017_002. The research group consisted of 300 pupils (149 boys and 151 girls) in the middle school age (9–11 years). Based on the research results, we can say that the level of gross motor skills contributes on child’s adaptation in the group of school classes. It is necessary to examine this area further, support physical activity of children in young school age and intentionally develop children’s motor skills.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    2547-8818

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    122-129

  • Název nakladatele

    SciencePark Research, Organization and Counseling (SPROC)

  • Místo vydání

    Kyrenia

  • Místo konání akce

    Zagreb, Croatia

  • Datum konání akce

    29. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku