Společenská významnost období dospívání aneb puberta z pohledu žáků primární školy ve Španělsku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585673" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585673 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Společenská významnost období dospívání aneb puberta z pohledu žáků primární školy ve Španělsku
Popis výsledku v původním jazyce
Jakou úroveň znalostí o pubertě vykazují žáci primární školy z vybraných zemí (Česká republika, Čína a Španělsko) v současnosti? Tato otázka byla základním předmětem zkoumání projektů, které na sebe kontinuálně navázaly. V tomto textu přinášíme odpověď na otázku: Jakou úroveň znalostí o pubertě vykazují vybraní žáci primární školy ve Španělsku? Příspěvek je deskripcí výzkumného šetření, které jsme realizovali ve Španělsku. Téma úrovně znalostí o pubertě u žáků primární školy kontextuálně souvisí s našimi realizovanými empirickými výzkumy (výzkumné projekty IGA_PdF_2015, IGA_PdF_2017; hlavní řešitelka doc. PaedDr. Miluše Rašková, Ph.D.). Tento text popisuje pouze specifické vybrané téma, které je součástí širšího kontextu výzkumu. Didaktický test znalostí jsme využili jako výzkumnou metodu ke zjištění znalostí o pubertě u žáků primární školy. Deskripci jako popisnou metodu zkoumání skutečností. Výsledky šetření u vybraných žáků primární školy z Madridu přinesly zjištění o vysoké úrovni znalostí o pubertě, a to v téměř ve všech zjišťovaných položkách.
Název v anglickém jazyce
Social significance of adolescence : Puberty in the viewpoint of primary school pupils in Spain
Popis výsledku anglicky
What is the level of knowledge about puberty by primary school pupils from selected countries (the Czech Republic, China and Spain) at present? This question was a basic focus of exploring the projects that were continuously established. In this text we answer the question: What level of knowledge about puberty is shown by selected pupils in primary school in Spain? The contribution is a description of a research survey that we have implemented in Spain. The topic of the level of knowledge about puberty in primary school pupils is contextually related to our realized empirical researches (research projects IGA_PdF_2015, IGA_PdF_2017, lead researcher assoc. prof. Miluše Rašková, Ph.D.). This text describes only a specific selected topic that is a part of the wider context of research. We have used the didactic test of knowledge as a research method and descriptions as a descriptive method of exploring facts. The survey results from selected pupils at the Madrid primary school have revealed a high level of knowledge about puberty in almost all items surveyed.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Civilia. Revue pro oborovou didaktiku společenských věd
ISSN
1805-3963
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
18-38
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—