Faktory ovlivňující výběr budoucího životního partnera - evaluace očekávaného výstupu 12 ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví na ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585947" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585947 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Faktory ovlivňující výběr budoucího životního partnera - evaluace očekávaného výstupu 12 ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví na ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Problematika výchovy k sexuálně reprodukčnímu zdraví je v rámci nižšího sekundárního vzdělávání primárně ukotvena ve vzdělávacím obsahu vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví. Dominantně je pak zacílena do naplnění očekávaných výstupů 11 a 12 tohoto vzdělávacího oboru. Očekávané výstupy v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, a po té indikátory v rámci Standardů pro základní vzdělávaní – Výchova ke zdraví, jsou formulované s přesahem biopsychosociální roviny výchovy k sexuálně reprodukčnímu zdraví a s cíleným rozvojem kognitivní, afektivní i psychomotorické dimenze žákovy osobnosti. Cílem sdělení je představit výsledky výzkumu vztahující se k evaluaci dosažené úrovně osvojeného kurikula žáky 9. ročníků základních škol, konkrétně k očekávanému výstupu 12 s využitím testové úlohy na bázi ilustrativní úlohy obsažené ve vzdělávacích standardech. Ilustrativní úloha se vztahuje k afektivní (postojové) rovině sexuální výchovy, a to k výběru faktorů ovlivňujících volbu budoucího životního partnera. Výzkumu se zúčastnilo 910 žáků 9. ročníků (459 dívek a 451 chlapců). Na základě analýzy získaných dat lze konstatovat, že mezi nejčetněji vybírané faktory (na pozici prvních pěti volených faktorů) patří ty, které lze z hlediska formování kvalitního partnerského vztahu kvitovat (věrnost, důvěra, spolehlivost aj.). S ohledem na pohlaví žáků je patrná genderová rozdílnost z hlediska preferovaných faktorů ovlivňujících výběr budoucího životního partnera.
Název v anglickém jazyce
Factors influencing the selection of the future life partner - evaluation of expected output 12 in the health education field at elementary school
Popis výsledku anglicky
The aim of the Communication is to present the results of the research related to the evaluation of the achieved level of the adopted curriculum for the pupils of the 9th year of elementary schools, namely the expected output of the 12 Education for health education. The test was identical to the illustrative role in the Standards for elementary Education - Health Education. The role relates to the affective (attitudinal) level of sexual education, to select the factors influencing the choice of the future partner. The research was attended by 910 pupils of the 9th year (459 girls and 451 boys). On the basis of an analysis of the data obtained, we can state that among the most chosen factors (in the position of the first five elected factors) are those that can be approached in terms of forming a quality partnership relationship (loyalty, trust, reliability etc.). With respect to the sex of the pupils, there is a gender gap in terms of the preferred factors influencing the choice of the future partner.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
25. celostátní kongres k sexuální výchově v České republice. Sborník referátů
ISBN
978-80-905696-5-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
38-45
Název nakladatele
Společnost pro plánování rodiny a sexuální výchovu
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
12. 10. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—