Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jsou témata výchovy k sexuálně reprodukčnímu zdraví v edukační realitě vnímaná žáky jako dominantní či absentující?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73591497" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73591497 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jsou témata výchovy k sexuálně reprodukčnímu zdraví v edukační realitě vnímaná žáky jako dominantní či absentující?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem sdělení je představit dílčí výsledky výzkumu „Výchova ke zdraví pohledem žáků a pedagogů základních škol“ vztahující se k subjektivní evaluaci realizovaného kurikula vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví v edukační realitě nižšího sekundárního vzdělávání žáky 9. ročníků základních škol. Akcent v tomto sdělení je kladen na subjektivní evaluaci žáků směrem k tématům pojícím se s problematikou sexuálně reprodukčního zdraví (a to v rámci dvou tematických okruhů učiva vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví dle RVP ZV 2013, 2016, které mají nejtěsnější vazbu na problematiku sexuálně reprodukčního zdraví). Konkrétním cílem je tedy zjistit, která subtémata žáci hodnotí jako dominantní či absentující v edukační realitě, resp. která subtémata jsou žáky preferovaná. Na základě výsledků od 755 žáků z 23 základních škol v 5 krajích ČR je možno konstatovat, že jako nejdominantnější subtéma v tematickém okruhu Vztahy mezi lidmi a formy soužití hodnotí žáci „Vztahy ve dvojici – partnerské vztahy, manželství a rodičovství“ a v tematickém okruhu Změny v životě člověka a jejich reflexe udávají jako dominantní subtéma „Tělesné změny v dětství, pubertě a dospívání“. Jako absentující subtéma nejčastěji žáci uváděli „Promiskuita“ a „Poruchy pohlavní identity“. Jako žáky preferovaná témata jsou ve většině žáky udávaná ta, která byla současně žáky označena jako dominantní témata v edukační realitě vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví.

  • Název v anglickém jazyce

    Are there topics of education for sexual reproductive health in educational reality perceived by pupils as dominant or absent?

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the communication is to present the partial results of the research &quot;Health education for pupils and pupils teachers of elementary schools&quot; related to the subjective evaluation of the curriculum education in Health education in the educational reality of lower secondary education pupils of the 9th year of elementary schools. The emphasis in this communication is on subjective evaluation of pupils towards issues related to sexual reproductive health (and this within the framework of two thematic areas of the curriculum of the educational program Health education according to RVP ZV 2013, 2016, which have the closest link to sexually reproductive health). The specific objective is therefore to find out which sub-topics pupils assess as dominant or absent in educational reality, respectively. Which sub-topics are preferred to the pupils. Based on results from 755 pupils from 23 elementary schools in 5 regions of the Czech Republic can be said to be the most dominant subtopics in thematic relationship between People and forms of coexistence is assessed by pupils &quot;Relationships in pair - partnership, marriage, and parenthood &quot;, and in the thematic Changes in life and their reflection as the dominant subtext &quot;Body changes in childhood, puberty and adolescence&quot;. As an absent subtitle, the pupils most often mentioned &quot;Promiscuity&quot; and &quot;Disorders sexual identity&quot;. As the pupils, the most preferred topics in most pupils are the ones that were at the same time pupils are identified as dominant subjects in the educational reality of the educational field Health education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník referátů 8. moravský regionální kongres k sexuální výchově

  • ISBN

    978-80-905696-7-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    25-37

  • Název nakladatele

    Společnost pro plánování rodiny a sexuální výchovu, z. s.

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    6. 3. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku