Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Urban-Rural Contrasts in Attitudes, Motives and Sport Preferences in Adolescents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585991" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585991 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15510/17:73585991

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333165876" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333165876</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Urban-Rural Contrasts in Attitudes, Motives and Sport Preferences in Adolescents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study focuses on the attitudes, motivation for physical activity (PA), structure of sport preferences and physical activity of students of two selected high schools (rural area; urban area). There were several questionnaires employed in this study: Dimension of attitude for children and youth (DIPO-J), motivation for physical activity questionnaire (MPAM-R) and sport preferences questionnaire. The research group (in total 300 respondents) consisted of 150 students from rural area and 150 students from urban area. According to the results, adolescents at both schools have moderately positive attitudes toward physical education. For both girls and boys was the most frequently chosen attitude to performance, health and fitness. The results of the sport preferences survey indicate that adolescents, in terms of different types of physical activity, preferred most the category “Individual Sports”, in which they placed swimming on the top. In terms of evaluation of PA, we found that boys are more physically active than girls are. After comparing the PA between rural and urban areas, the respondents from urban area have scored better in the category “Total PA” than the respondents from rural area.

  • Název v anglickém jazyce

    Urban-Rural Contrasts in Attitudes, Motives and Sport Preferences in Adolescents

  • Popis výsledku anglicky

    This study focuses on the attitudes, motivation for physical activity (PA), structure of sport preferences and physical activity of students of two selected high schools (rural area; urban area). There were several questionnaires employed in this study: Dimension of attitude for children and youth (DIPO-J), motivation for physical activity questionnaire (MPAM-R) and sport preferences questionnaire. The research group (in total 300 respondents) consisted of 150 students from rural area and 150 students from urban area. According to the results, adolescents at both schools have moderately positive attitudes toward physical education. For both girls and boys was the most frequently chosen attitude to performance, health and fitness. The results of the sport preferences survey indicate that adolescents, in terms of different types of physical activity, preferred most the category “Individual Sports”, in which they placed swimming on the top. In terms of evaluation of PA, we found that boys are more physically active than girls are. After comparing the PA between rural and urban areas, the respondents from urban area have scored better in the category “Total PA” than the respondents from rural area.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium (print)

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    119-135

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus