Preparedness of prospective elementary school teachers to collaborate with parents in mathematics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73587095" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73587095 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Preparedness of prospective elementary school teachers to collaborate with parents in mathematics
Popis výsledku v původním jazyce
The goal of this article was to analyze basic aspects of preparedness of prospective elementary school Mathematics teachers to collaborate with parents. This article is based on a research project in which a total of 83 third and fourth year students of the programs of Teacher Training for Elementary Schools and Special Education and Teaching Children with Special Needs, and Teacher Training for Elementary Schools partook at the beginning of the 2017 summer semester. The research was based on seminar works “Preparedness to Teach Mathematics”, which were analyzed using instruments typical for qualitative research.
Název v anglickém jazyce
Preparedness of prospective elementary school teachers to collaborate with parents in mathematics
Popis výsledku anglicky
The goal of this article was to analyze basic aspects of preparedness of prospective elementary school Mathematics teachers to collaborate with parents. This article is based on a research project in which a total of 83 third and fourth year students of the programs of Teacher Training for Elementary Schools and Special Education and Teaching Children with Special Needs, and Teacher Training for Elementary Schools partook at the beginning of the 2017 summer semester. The research was based on seminar works “Preparedness to Teach Mathematics”, which were analyzed using instruments typical for qualitative research.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium (print)
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2017
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
70-79
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—