Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Obraz genderové socializace ve vybraných knihách pro děti a mládež

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73589403" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73589403 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://jlk.upol.cz/index.php/cislo-2-2017" target="_blank" >http://jlk.upol.cz/index.php/cislo-2-2017</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Obraz genderové socializace ve vybraných knihách pro děti a mládež

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zaměřuje na analýzu vybraných knih ze současné literatury pro děti a mládež, ve kterých jsou hrdinové konfrontováni s osvojováním mužských a ženských rolí a s tím souvisejícím společenským očekáváním. Porovnáváme texty zachycující různým způsobem obraz genderové socializace dospívajícího jedince, zároveň uvažujeme o potenciálním využití těchto textů v hodinách literární výchovy na druhém stupni základních škol.

  • Název v anglickém jazyce

    Image of Gender Socialization in Selected Books for Children and Youth

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution focuses on the analysis of the selected books from contemporary literature for children and youth, in which the main characters are confronted with acquisition of male and female roles and related social expectations. We compare the texts depicting the image of gender socialization of a teenager differently, while considering a potential use of these texts in literary education classes at lower secondary school.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Jazyk - literatura - komunikace

  • ISSN

    1805-689X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    36-41

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus