Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inquiry-Based Math Teaching at Elementary Schools in Olomouc Region of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73586713" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73586713 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2018.0901" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/inted.2018.0901</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2018.0901" target="_blank" >10.21125/inted.2018.0901</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inquiry-Based Math Teaching at Elementary Schools in Olomouc Region of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Currently, in education we increasingly encounter the effort to improve and increase the effectiveness of teaching mathematics at elementary schools. One possibility is implementation of inquiry-based teaching which is based on a constructivist approach to education. This approach corresponds with current trends in education which are expressed in more intense application of activities oriented to the change of acquiring and mastering of new knowledge by pupils including active use of digital technologies in education. The aim of the research was to analyze elementary school teachers’ awareness of inquiry-based math teaching at elementary schools in the Olomouc Region of the Czech Republic, if they use it and what specific experience they have with this way of teaching. The research was carried out by questionnaire survey. Then, analysis of the questionnaire survey was performed and the paper presents the results and preview of the use of inquiry-based approach in math teaching at elementary schools of the monitored area.

  • Název v anglickém jazyce

    Inquiry-Based Math Teaching at Elementary Schools in Olomouc Region of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Currently, in education we increasingly encounter the effort to improve and increase the effectiveness of teaching mathematics at elementary schools. One possibility is implementation of inquiry-based teaching which is based on a constructivist approach to education. This approach corresponds with current trends in education which are expressed in more intense application of activities oriented to the change of acquiring and mastering of new knowledge by pupils including active use of digital technologies in education. The aim of the research was to analyze elementary school teachers’ awareness of inquiry-based math teaching at elementary schools in the Olomouc Region of the Czech Republic, if they use it and what specific experience they have with this way of teaching. The research was carried out by questionnaire survey. Then, analysis of the questionnaire survey was performed and the paper presents the results and preview of the use of inquiry-based approach in math teaching at elementary schools of the monitored area.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2018 Proceedings

  • ISBN

    978-84-697-9480-7

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    4599-4607

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Valencia

  • Datum konání akce

    5. 3. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000447408804095