Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education in Perspective of Pupils with Disabilities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73587174" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73587174 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2018.2472" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/inted.2018.2472</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2018.2472" target="_blank" >10.21125/inted.2018.2472</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education in Perspective of Pupils with Disabilities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research was focused on the value of education - a description of selected factors in pupils with disabilities. As a target group, pupils with hearing, visual or physical disabilities were selected. These pupils studied at secondary school for pupils with disability (hearing, visual, physical). The results contributed not only to the knowledge of this specific group but also helped to find opportunities for motivation and special pedagogical intervention in its present form. The aim was to create the characteristics of individual factors forming attitudes towards education, and which play a significant role in terms of the type of disability. The published study provides information on the phenomenon examined at national level. Statistical processing provided the basis for conclusions and information shifts towards a higher level of knowledge of specific activities and attitudes towards education in the target group. We believe that our results will be reflected in the planning of future research activities, practical activities in the field and further training of other teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    Education in Perspective of Pupils with Disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    The research was focused on the value of education - a description of selected factors in pupils with disabilities. As a target group, pupils with hearing, visual or physical disabilities were selected. These pupils studied at secondary school for pupils with disability (hearing, visual, physical). The results contributed not only to the knowledge of this specific group but also helped to find opportunities for motivation and special pedagogical intervention in its present form. The aim was to create the characteristics of individual factors forming attitudes towards education, and which play a significant role in terms of the type of disability. The published study provides information on the phenomenon examined at national level. Statistical processing provided the basis for conclusions and information shifts towards a higher level of knowledge of specific activities and attitudes towards education in the target group. We believe that our results will be reflected in the planning of future research activities, practical activities in the field and further training of other teachers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2018 Proceedings

  • ISBN

    978-84-697-9480-7

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    9799-9809

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    5. 3. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000448704004130