Vnější podmínky výuky materiálových technologií v přípravě učitelů technických předmětů a jejich vliv: Průmysl 4.0
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73589234" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73589234 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2018/02/15.pdf" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2018/02/15.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2018.025" target="_blank" >10.5507/tvv.2018.025</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vnější podmínky výuky materiálových technologií v přípravě učitelů technických předmětů a jejich vliv: Průmysl 4.0
Popis výsledku v původním jazyce
Předmětem stati jsou soudobé vlivy současných trendů rozvoje digitalizace ve výrobě, službách i spotřebě, označovaných souhrnně jako Průmysl 4.0, na výuku „klasických, strojírenských technologií“. Tyto technologie, převážně strojírenské, jsou zaměřeny na zpracování materiálů především změnou tvaru a vlastností materiálů. Jsou těžištěm výuky předmětu nazývaného „materiály a technologie“, jež je tradiční součástí přípravy učitelů technických předmětů. Průmysl 4.0 vytváří závažné vnější podmínky této výuky, tato problematika je těžištěm obsahu stati. Dále se v těchto okolnostech dotkneme širších souvislostí výuky, jde zejména o informační funkci či poradenství při kariérovém rozhodování žáků, dále o míru uplatnění znalostí v praktických činnostech.
Název v anglickém jazyce
External Conditions of Teaching Material Technology in Preparation of Technical Education Teachers and their Influence: Industry 4.0
Popis výsledku anglicky
The topic of this paper is how current trends of developing digitization in manufacture, services and consumption, referred to as Industry 4.0 (Průmysl 4.0), influence teaching “classic engineering technologies “. These technologies, mostly the engineering ones, are aimed at procession of materials mainly by changing the shape and properties of materials. These are the main focus of the subject called “materials and technology” which is a traditional part of preparing teachers of technical education. Industry 4.0 (Průmysl 4.0) presents important external conditions of such teaching, these problems are the essential contents of this paper. Furthermore, broader context of teaching will be mentioned in this respect, especially providing information or consulting during the career decision process as well as to which extent knowledge can be used in practice.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Svazek periodika
11 (2018)
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
140-147
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—