Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vnější podmínky výuky materiálových technologií v přípravě učitelů technických předmětů a jejich vliv: Průmysl 4.0

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73589234" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73589234 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2018/02/15.pdf" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2018/02/15.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2018.025" target="_blank" >10.5507/tvv.2018.025</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vnější podmínky výuky materiálových technologií v přípravě učitelů technických předmětů a jejich vliv: Průmysl 4.0

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předmětem stati jsou soudobé vlivy současných trendů rozvoje digitalizace ve výrobě, službách i spotřebě, označovaných souhrnně jako Průmysl 4.0, na výuku „klasických, strojírenských technologií“. Tyto technologie, převážně strojírenské, jsou zaměřeny na zpracování materiálů především změnou tvaru a vlastností materiálů. Jsou těžištěm výuky předmětu nazývaného „materiály a technologie“, jež je tradiční součástí přípravy učitelů technických předmětů. Průmysl 4.0 vytváří závažné vnější podmínky této výuky, tato problematika je těžištěm obsahu stati. Dále se v těchto okolnostech dotkneme širších souvislostí výuky, jde zejména o informační funkci či poradenství při kariérovém rozhodování žáků, dále o míru uplatnění znalostí v praktických činnostech.

  • Název v anglickém jazyce

    External Conditions of Teaching Material Technology in Preparation of Technical Education Teachers and their Influence: Industry 4.0

  • Popis výsledku anglicky

    The topic of this paper is how current trends of developing digitization in manufacture, services and consumption, referred to as Industry 4.0 (Průmysl 4.0), influence teaching “classic engineering technologies “. These technologies, mostly the engineering ones, are aimed at procession of materials mainly by changing the shape and properties of materials. These are the main focus of the subject called “materials and technology” which is a traditional part of preparing teachers of technical education. Industry 4.0 (Průmysl 4.0) presents important external conditions of such teaching, these problems are the essential contents of this paper. Furthermore, broader context of teaching will be mentioned in this respect, especially providing information or consulting during the career decision process as well as to which extent knowledge can be used in practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trendy ve vzdělávání

  • ISSN

    1805-8949

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11 (2018)

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    140-147

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus