Katedra výtvarné výchovy Univerzity Palackého v Olomouci: tradice a současnost
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73589595" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73589595 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Katedra výtvarné výchovy Univerzity Palackého v Olomouci: tradice a současnost
Popis výsledku v původním jazyce
Olomoucká katedra výtvarné výchovy, jejíž počátky souvisejí s obnovením univerzity v roce 1946, kontinuálně navazuje na velkorysou zakladatelskou koncepci, která se inspirovala podněty předválečných evropských výtvarných avantgard, zejména Bauhausu, a prosazovala myšlenku těsného propojení uměleckého a teoretického vzdělávání s ovládnutím technologické stránky výtvarné práce. S důrazem na toto dědictví se do současné podoby pracoviště zformovalo podstatnými koncepčními a personálními proměnami provedenými v letech 1989–1993, kdy bylo nově programově definováno odborné zaměření. Jeho hlavním cílem zůstala výchova budoucích výtvarných pedagogů, avšak postavená na mnohem širší, aktuální oborové bázi, reflektující mody a funkce současného výtvarného projevu a doplněná o důraz na samostatnou výtvarnou a výstavní činnost studentů, kterou zakomponovala do programu své umělecké výchovy a dále ji rozvíjí v širokém spektru svých rozmanitých pedagogických a kulturních počinů.,
Název v anglickém jazyce
Department of Art Education of Palacky University in Olomouc: Traditions and Present
Popis výsledku anglicky
The Department of Art Education, whose beginnings are related to the renewal of the university in Olomouc in 1946, continuously builds on the generous founding concept inspired by the ideas of the pre-war European art avant-garde, especially Bauhaus, and promoted the idea of a close connection between artistic and theoretical education and the control of the technological aspect of artwork. With the emphasis on this heritage, the workplace was shaped by the conceptual and personnel changes made in 1989-1993, when the program was newly defined. Its main goal was to educate future art teachers, but built on a much broader, up-to-date field of study, reflecting the modes and functions of contemporary art, supplemented by an emphasis on the students' independent artistic and exhibition activity, which has been incorporated into the artistic education program and futher developed it in wide range of diverse pedagogical and cultural achievements.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vybrané vidění. Pozice a strategie výtvarné tvorby v procesu vzdělávání
ISBN
978-80-7561-165-9
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
121-135
Počet stran knihy
148
Název nakladatele
Univerzita J. E. Purkyně
Místo vydání
Ústí nad Labem
Kód UT WoS kapitoly
—