Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Katedra výtvarné výchovy Univerzity Palackého v Olomouci: tradice a současnost

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73589595" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73589595 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Katedra výtvarné výchovy Univerzity Palackého v Olomouci: tradice a současnost

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Olomoucká katedra výtvarné výchovy, jejíž počátky souvisejí s obnovením univerzity v roce 1946, kontinuálně navazuje na velkorysou zakladatelskou koncepci, která se inspirovala podněty předválečných evropských výtvarných avantgard, zejména Bauhausu, a prosazovala myšlenku těsného propojení uměleckého a teoretického vzdělávání s ovládnutím technologické stránky výtvarné práce. S důrazem na toto dědictví se do současné podoby pracoviště zformovalo podstatnými koncepčními a personálními proměnami provedenými v letech 1989–1993, kdy bylo nově programově definováno odborné zaměření. Jeho hlavním cílem zůstala výchova budoucích výtvarných pedagogů, avšak postavená na mnohem širší, aktuální oborové bázi, reflektující mody a funkce současného výtvarného projevu a doplněná o důraz na samostatnou výtvarnou a výstavní činnost studentů, kterou zakomponovala do programu své umělecké výchovy a dále ji rozvíjí v širokém spektru svých rozmanitých pedagogických a kulturních počinů.,

  • Název v anglickém jazyce

    Department of Art Education of Palacky University in Olomouc: Traditions and Present

  • Popis výsledku anglicky

    The Department of Art Education, whose beginnings are related to the renewal of the university in Olomouc in 1946, continuously builds on the generous founding concept inspired by the ideas of the pre-war European art avant-garde, especially Bauhaus, and promoted the idea of a close connection between artistic and theoretical education and the control of the technological aspect of artwork. With the emphasis on this heritage, the workplace was shaped by the conceptual and personnel changes made in 1989-1993, when the program was newly defined. Its main goal was to educate future art teachers, but built on a much broader, up-to-date field of study, reflecting the modes and functions of contemporary art, supplemented by an emphasis on the students&apos; independent artistic and exhibition activity, which has been incorporated into the artistic education program and futher developed it in wide range of diverse pedagogical and cultural achievements.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Vybrané vidění. Pozice a strategie výtvarné tvorby v procesu vzdělávání

  • ISBN

    978-80-7561-165-9

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    121-135

  • Počet stran knihy

    148

  • Název nakladatele

    Univerzita J. E. Purkyně

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Kód UT WoS kapitoly