Mezipředmětové vztahy s matematikou - matematika kolem nás: Zlatý řez a Fibonacciho posloupnost
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73590238" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73590238 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/VaV/2018/odborne_seminare/Nocar_Mezipredmetove_vztahy_s_matematikou_-_matematika_kolem_nas.pdf" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/VaV/2018/odborne_seminare/Nocar_Mezipredmetove_vztahy_s_matematikou_-_matematika_kolem_nas.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mezipředmětové vztahy s matematikou - matematika kolem nás: Zlatý řez a Fibonacciho posloupnost
Popis výsledku v původním jazyce
Seznámení s poměrně častým výskytem jednoho zajímavého čísla v přírodě. Toto číslo také úzce souvisí s dalšími velmi známými čísly (čísla Fibonacciho posloupnosti) a vyjadřuje poměr zlatého řezu, proto je někdy nazýváno „zlaté číslo“, „zlatý řez“ nebo někdy též „božská proporce“. Ukázky některých konkrétních příkladů této proporce v přírodě. Poukážeme tak na jednu z možností interdisciplinárního přístupu ve vzdělávání. Daná problematika souvisí s různými vzdělávacími oblastmi Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání: Matematika a její aplikace, Člověk a příroda, Člověk a jeho svět.
Název v anglickém jazyce
Interdisciplinary relations with mathematics - Mathematics around us: Golden ratio and Fibonacci sequence
Popis výsledku anglicky
Introducing a relatively frequent occurrence of one interesting number in nature. This number is also closely related to other well-known numbers (numbers of the Fibonacci sequence) and expresses the ratio of the golden section, therefore it is sometimes called the "golden number", "golden ratio" or sometimes also "divine proportion". Examples of some concrete examples of this proportion in nature. We point out one of the possibilities of an interdisciplinary approach in education. This issue is related to different educational parts of the Framework Educational Program for Elementary Education: Mathematics and Its Application, Man and Nature, Man and His World.
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
—
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
—
Verze
—
Identifikační číslo nosiče
—