Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reflection of the Value Orientation of Beginning Academic Workers in their Professional and Academic Self-Concept

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593043" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593043 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2018.1957" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2018.1957</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2018.1957" target="_blank" >10.21125/edulearn.2018.1957</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reflection of the Value Orientation of Beginning Academic Workers in their Professional and Academic Self-Concept

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the reflection of the value orientation of beginning academic workers in their professional and academic self-concept. The main aim is to analyze how students of various doctoral programs and graduates within three years of graduation evaluate themselves as teachers and researchers and what expectations they want to achieve in their academic profession. In this respect, the research will focus on the extent to which respondents perceive doctoral studies as professional preparation and which other preparatory activities increase their self-efficacy. We intend to find out which factors affect the professional self-concept of the respondents from the cognitive, emotional and conative point of view. We will analyse the value orientation of the respondents in the context of each phase of their professional development. The theoretical part defines the key concepts needed for this research. The research part deals with the characteristics of the respondents and the factors that influence the formation of professional and academic self-concept.

  • Název v anglickém jazyce

    Reflection of the Value Orientation of Beginning Academic Workers in their Professional and Academic Self-Concept

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the reflection of the value orientation of beginning academic workers in their professional and academic self-concept. The main aim is to analyze how students of various doctoral programs and graduates within three years of graduation evaluate themselves as teachers and researchers and what expectations they want to achieve in their academic profession. In this respect, the research will focus on the extent to which respondents perceive doctoral studies as professional preparation and which other preparatory activities increase their self-efficacy. We intend to find out which factors affect the professional self-concept of the respondents from the cognitive, emotional and conative point of view. We will analyse the value orientation of the respondents in the context of each phase of their professional development. The theoretical part defines the key concepts needed for this research. The research part deals with the characteristics of the respondents and the factors that influence the formation of professional and academic self-concept.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN18 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-02709-5

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

    2340-1117

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    8401-8407

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Palma

  • Datum konání akce

    2. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku