Profesní sebepojetí začínajících akademických pracovníků z vybraných postkomunistických států
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73601411" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73601411 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2020/08/Sbornik-2018-online.pdf" target="_blank" >http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2020/08/Sbornik-2018-online.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Profesní sebepojetí začínajících akademických pracovníků z vybraných postkomunistických států
Popis výsledku v původním jazyce
V tomto příspěvku se zabýváme hodnotou vzdělání u začínajících akademických pracovníků z perspektivy jejich profesního sebepojetí. Hlavním cílem je analyzovat formativní faktory profesního sebepojetí, které se podílí na utváření profesní hodnotové orientace. Dílčím cílem je zjistit, jak hodnotí respondenti sami sebe jako vysokoškolské učitele a vědecké pracovníky. Respondenti byli vybráni z řad doktorandů programu Pedagogika, kteří studují na univerzitách v evropských postkomunistických státech. Vyzkumnou metodou byl polostrukturovaný rozhovor a jejich odpovědi jsme vyhodnotili otevřeným, axiálním a selektivním kódováním.
Název v anglickém jazyce
Professional Self-Concept Oof the Beginning Academic Workers of the Selected Post-Communistic Countries
Popis výsledku anglicky
This paper is focused on the value of education perceived by the beginning academic workers from their professional self-concept point of view. The main aim is to analyse the formative factors of the professional self-concept, which are also involved in the formation of the professional value orientation. The partial aim is to find out how the respondent evaluate themselves as university teachers and scientists. The respondents were selected from among doctoral students of the program Pedagogy, who study at universities in European post-communist states. The research tool was a semi-structured interview and we evaluated their responses with open, axial and selective coding.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XIV-Recenzovaný sborník příspěvků
ISBN
978-80-244-5682-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
6-13
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
7. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—