Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Text, Comprehension and Interpretation of the Text

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593051" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593051 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Text, Comprehension and Interpretation of the Text

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Presented theoretical study deals with problems of text, its understanding and interpretation. These basic terms are characterized from different points of view and we point out its function that represents important role during development of reader’s literacy. When defining the understanding of a text we aim at the all-round understanding, different kinds of text and understanding of literary texts. We also study text interpretation, which is an essential requirement for work with text and it is one of the tools used for uncovering of understanding.

  • Název v anglickém jazyce

    Text, Comprehension and Interpretation of the Text

  • Popis výsledku anglicky

    Presented theoretical study deals with problems of text, its understanding and interpretation. These basic terms are characterized from different points of view and we point out its function that represents important role during development of reader’s literacy. When defining the understanding of a text we aim at the all-round understanding, different kinds of text and understanding of literary texts. We also study text interpretation, which is an essential requirement for work with text and it is one of the tools used for uncovering of understanding.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD ALTA-JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Vol.08/01

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    47-50

  • Kód UT WoS článku

    000438914700007

  • EID výsledku v databázi Scopus