Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Komunikační, jazykové a orofaciální procesy v logopedii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593271" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593271 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Komunikační, jazykové a orofaciální procesy v logopedii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kolektivní monografie popisuje výzkum komunikace, mluvené a psané řeči a orofaciálních procesů z logopedického hlediska napříč věkovými kategoriemi. Jedná seo vývojové i získané jazykové poruchy (dysfázie, afázie) a experimentálně hodnocené artikulační odchylky, poruchy autistického spektra, kognitivní deficity a deficity dílčích funkcí, riziko narušené komunikační schopností u novorozenců v důsledku orofaciální dysfunkce s přesahem do poruch polykání a artikulačních vývojových poruch a výzkum komunikace pedagogů s pěstouny. Výsledky bádání mají přímou vazbu na vědní obory speciální pedagogiky, především logopedie, nabízí ale i využití v rámci pedagogiky a primární pedagogiky, psychologie, lingvistiky, fyzioterapie, neurologie, ORL a foniatrie a jiných oborů.

  • Název v anglickém jazyce

    Communication, langauge and orofacial processes in speech-language pathology

  • Popis výsledku anglicky

    The collective monograph describes the importance of researching communication, written and spoken speech, and orofacial processes from a speech-language pathology perspective. These include both developmental and acquired language disorders (dysphasia, aphasia) and experimentally analysed articulation impairments, autism spectrum disorders, cognitive deficits and partial function deficits, risk of impaired communication ability in newborns as a result of orofacial dysfunction combined with swallowing disorders and articulation disorders, both developmental and acquired, and research on communication between teachers and foster parents. The results of the research are directly linked with scientific disciplines of special education, particularly speech-language pathology, but are also applicable in the field of education and primary education, psychology, linguistics, physiotherapy, neurology, ENT, phoniatrics and other disciplines

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-5466-5

  • Počet stran knihy

    160

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy