Komunikační, jazykové a orofaciální procesy v logopedii
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593271" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593271 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komunikační, jazykové a orofaciální procesy v logopedii
Popis výsledku v původním jazyce
Kolektivní monografie popisuje výzkum komunikace, mluvené a psané řeči a orofaciálních procesů z logopedického hlediska napříč věkovými kategoriemi. Jedná seo vývojové i získané jazykové poruchy (dysfázie, afázie) a experimentálně hodnocené artikulační odchylky, poruchy autistického spektra, kognitivní deficity a deficity dílčích funkcí, riziko narušené komunikační schopností u novorozenců v důsledku orofaciální dysfunkce s přesahem do poruch polykání a artikulačních vývojových poruch a výzkum komunikace pedagogů s pěstouny. Výsledky bádání mají přímou vazbu na vědní obory speciální pedagogiky, především logopedie, nabízí ale i využití v rámci pedagogiky a primární pedagogiky, psychologie, lingvistiky, fyzioterapie, neurologie, ORL a foniatrie a jiných oborů.
Název v anglickém jazyce
Communication, langauge and orofacial processes in speech-language pathology
Popis výsledku anglicky
The collective monograph describes the importance of researching communication, written and spoken speech, and orofacial processes from a speech-language pathology perspective. These include both developmental and acquired language disorders (dysphasia, aphasia) and experimentally analysed articulation impairments, autism spectrum disorders, cognitive deficits and partial function deficits, risk of impaired communication ability in newborns as a result of orofacial dysfunction combined with swallowing disorders and articulation disorders, both developmental and acquired, and research on communication between teachers and foster parents. The results of the research are directly linked with scientific disciplines of special education, particularly speech-language pathology, but are also applicable in the field of education and primary education, psychology, linguistics, physiotherapy, neurology, ENT, phoniatrics and other disciplines
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-5466-5
Počet stran knihy
160
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—