Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkum poruch a odchylek komunikační schopnosti a orofaciálního systému z logopedického hlediska

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73586553" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73586553 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61384984:51110/17:N0000106

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkum poruch a odchylek komunikační schopnosti a orofaciálního systému z logopedického hlediska

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V předložené odborné knize zpracované formou kolektivní monografie jsme se zaměřili na zprostředkování výsledků vlastního zkoumání specifických determinantů produkce a percepce hlasu, řeči a jazyka. Východiska výzkumných předpokladů reflektují aktuální stav poznání a prioritní směru moderního logopedického výzkumu primárně v kontextu výzkumného zaměření Oddělení logopedie a studií komunikačního procesu Ústavu speciálněpedagogických studií Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci a participujících externích odborníků z akademické, pedagogické či klinické praxe. Publikace se zaměřuje na vývojové a získané poruchy fatických funkcí, včetně osob se specificky narušeným vývojem řeči jak mluvené, tak psané (včetně vývojové dysfázie a afázie v přesahu do posuzování kognitivních procesů) a s poruchami autistického spektra či s mentálním postižením, hodnocením fyziologických i patologických parametrů tvorby hlasu, využitím přístrojových a digitalizovaných metod spojujících akustickou a vizuální analýzu hlasového a řečového výkonu, poruchy orofaciální oblasti s akcentací problematiky poruch polykání (dysfagie) jak v dětském tak dospělém věku a v neposlední řadě interdisciplinární profesní spolupráci v kontextu těchto poruch včetně zapojení rodiny do komplexní intervence. Výsledky výzkumu založeného na smíšeném metodologickém designu přispívají k rozvoji jak teoretické, tak praktické znalostní a dovednostní báze nejenom v okruhu vědních oborů logopedie a speciální pedagogiky, ale také souvisejících lékařských a zdravotnických oborů (audiologie, foniatrie, fyzioterapie), pedagogiky (např. hlasové pedagogiky), lingvistiky a psychologie.

  • Název v anglickém jazyce

    The research on impairment and deviations of communication ability and orofacial system in a speech and language therapy perspective

  • Popis výsledku anglicky

    In the presented book, elaborated in the form of a collective monograph, we focused on mediating the results of our own investigation of the specific determinants of production and perception of voice, speech and language. The bases of the research assumptions reflect the current state of knowledge and the priority direction of modern speech-language therapy primarily in the context of the research focus of the Department of Speech and Language Therapy and Communication Ability Studies at the Institute of Special Education Studies of the Palacký University in Olomouc and participating external experts from academic, educational or clinical practice. The publication focuses on developmental and acquired phatic dysfunctions, including those with specifically lanugage impairment, both spoken and written form (including developmental dysphasia and acquired aphasia overlaping to cognitive processes) and autistic spectrum disorders or intellectual disabilities, physiological and pathological parameters phonation (creation of voice), using instrumental and digitized methods connecting acoustic and visual analysis of voice and speech performance, disorders of the orofacial area with emphasis on swallowing disorders (dysphagia) both in childhood and adulthood and, last but not least, interdisciplinary professional cooperation in the context of these disorders, including the involvement of the family in complex intervention. The results of research based on mixed methodological design contribute to the development of both theoretical and practical knowledge and skills base not only in the fields of speech and language therapy (logopedics) and special needs education, but also in related medical and health care disciplines (audiology, phoniatry, physiotherapy), pedagogy (eg voice pedagogy), linguistics and psychology.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-5288-3

  • Počet stran knihy

    208

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy