Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of Teacher Education With a Focus on its Effectiveness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593606" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593606 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11114/jets.v6i11a.3813" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11114/jets.v6i11a.3813</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11114/jets.v6i11a.3813" target="_blank" >10.11114/jets.v6i11a.3813</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of Teacher Education With a Focus on its Effectiveness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The basis of the project is the current trend of lifelong learning and individual personality development, as well as the requirement to increase the quality of education programmes for Further Teacher Education (FTE). The research project has been carried out based on the findings of D. L. Kirkpatrick and his four-level model of training effectiveness evaluation. The main methods employed in the research are a questionnaire survey and standardized interviews with heads of schools sending their teachers to these programmes. The main objective of the research is to apply the method for FTE effectiveness evaluation at the Faculty of Education of Palacký University Olomouc and verify the method in practice. Tentative research objectives involve determining how the programme is evaluated by its graduates, analysing and interpreting the results of the research in FTE evaluation, and suggesting possible measures for further improvement and innovation regarding implementation of the particular programme.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of Teacher Education With a Focus on its Effectiveness

  • Popis výsledku anglicky

    The basis of the project is the current trend of lifelong learning and individual personality development, as well as the requirement to increase the quality of education programmes for Further Teacher Education (FTE). The research project has been carried out based on the findings of D. L. Kirkpatrick and his four-level model of training effectiveness evaluation. The main methods employed in the research are a questionnaire survey and standardized interviews with heads of schools sending their teachers to these programmes. The main objective of the research is to apply the method for FTE effectiveness evaluation at the Faculty of Education of Palacký University Olomouc and verify the method in practice. Tentative research objectives involve determining how the programme is evaluated by its graduates, analysing and interpreting the results of the research in FTE evaluation, and suggesting possible measures for further improvement and innovation regarding implementation of the particular programme.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Education and Training Studies

  • ISSN

    2324-805X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1/2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11a

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    164-171

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus