Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Understanding Digital Competences of Teachers in Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73588446" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73588446 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ejst.tuiasi.ro/issue15.html" target="_blank" >http://www.ejst.tuiasi.ro/issue15.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Understanding Digital Competences of Teachers in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study is to identify the importance of environment and of the users (teachers) in the development of digital literacy, including age, gender and socio-economic status, which can be considered as important predictors of digital competences. For example, research on gender relations and access to the Internet also shows that men use digital technologies more often and participate in Internet activities in comparison to women. The aim of this study is therefore to identify factors influencing one of the educational process areas in the information society and to give insight into how these processes are influenced by predictors diversity in the context of a digital society, from the viewpoint of teachers, their thinking, skills and behaviour.

  • Název v anglickém jazyce

    Understanding Digital Competences of Teachers in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study is to identify the importance of environment and of the users (teachers) in the development of digital literacy, including age, gender and socio-economic status, which can be considered as important predictors of digital competences. For example, research on gender relations and access to the Internet also shows that men use digital technologies more often and participate in Internet activities in comparison to women. The aim of this study is therefore to identify factors influencing one of the educational process areas in the information society and to give insight into how these processes are influenced by predictors diversity in the context of a digital society, from the viewpoint of teachers, their thinking, skills and behaviour.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Science and Theology

  • ISSN

    1841-0464

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    125-132

  • Kód UT WoS článku

    000457111300012

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85060983233