Understanding Digital Competences of Teachers in Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73588446" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73588446 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ejst.tuiasi.ro/issue15.html" target="_blank" >http://www.ejst.tuiasi.ro/issue15.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Understanding Digital Competences of Teachers in Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this study is to identify the importance of environment and of the users (teachers) in the development of digital literacy, including age, gender and socio-economic status, which can be considered as important predictors of digital competences. For example, research on gender relations and access to the Internet also shows that men use digital technologies more often and participate in Internet activities in comparison to women. The aim of this study is therefore to identify factors influencing one of the educational process areas in the information society and to give insight into how these processes are influenced by predictors diversity in the context of a digital society, from the viewpoint of teachers, their thinking, skills and behaviour.
Název v anglickém jazyce
Understanding Digital Competences of Teachers in Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The aim of this study is to identify the importance of environment and of the users (teachers) in the development of digital literacy, including age, gender and socio-economic status, which can be considered as important predictors of digital competences. For example, research on gender relations and access to the Internet also shows that men use digital technologies more often and participate in Internet activities in comparison to women. The aim of this study is therefore to identify factors influencing one of the educational process areas in the information society and to give insight into how these processes are influenced by predictors diversity in the context of a digital society, from the viewpoint of teachers, their thinking, skills and behaviour.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
European Journal of Science and Theology
ISSN
1841-0464
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
RO - Rumunsko
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
125-132
Kód UT WoS článku
000457111300012
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85060983233