Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Associations among the Academic Self-Concept Elements of Entry level Academic Staff

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73594109" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73594109 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ejsbs255.pdf" target="_blank" >https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ejsbs255.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/ejsbs.255" target="_blank" >10.15405/ejsbs.255</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Associations among the Academic Self-Concept Elements of Entry level Academic Staff

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on the associations of the selected elements of academic self-concept among entry level academic staff which contribute to building their professional self-concept. The study investigated the question whether a positive correlation exists among selected elements of academic self-concept among the research sample. The main aim of the study was to analyse associations among motivational beliefs, self-efficacy, metacognitive strategies and meaningfulness of studies as elements influencing the learning autoregulation of respondents which would contribute to the development of academic self-concept. The research methods included the implementation of the standardized questionnaire DAUS (Hrbáčková, 2011) comprising 40 items divided into four groups that respondents rate according to a seven-point scale, from &quot;1 – I totally disagree&quot; to &quot;7 - I fully agree,&quot; with 4 meaning &quot;difficult to decide&quot;. The results reveal positive associations among academic self-concept elements, but these associations differ in terms of countries. It can be concluded that the strongest correlation is between meaningfulness of studies and motivational beliefs.

  • Název v anglickém jazyce

    The Associations among the Academic Self-Concept Elements of Entry level Academic Staff

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the associations of the selected elements of academic self-concept among entry level academic staff which contribute to building their professional self-concept. The study investigated the question whether a positive correlation exists among selected elements of academic self-concept among the research sample. The main aim of the study was to analyse associations among motivational beliefs, self-efficacy, metacognitive strategies and meaningfulness of studies as elements influencing the learning autoregulation of respondents which would contribute to the development of academic self-concept. The research methods included the implementation of the standardized questionnaire DAUS (Hrbáčková, 2011) comprising 40 items divided into four groups that respondents rate according to a seven-point scale, from &quot;1 – I totally disagree&quot; to &quot;7 - I fully agree,&quot; with 4 meaning &quot;difficult to decide&quot;. The results reveal positive associations among academic self-concept elements, but these associations differ in terms of countries. It can be concluded that the strongest correlation is between meaningfulness of studies and motivational beliefs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The European Journal of Social &amp; Behavioural Sciences

  • ISSN

    2301-2218

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XXV

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CY - Kyperská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    2927-2932

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus