Tandemová výuka v matematice jako instrument reflektivního modelu vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73594145" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73594145 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2019/01/01.pdf" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2019/01/01.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2019.001" target="_blank" >10.5507/epd.2019.001</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tandemová výuka v matematice jako instrument reflektivního modelu vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek reflektuje jednu z méně běžných organizačních forem výuky prostřednictvím konkrétní zkušenosti pedagoga z praxe. Tandemová výuka má vést k zefektivnění vyučovacích hodin, neboť probíhá za přítomnosti dvou či více učitelů. Ti společně spolupracují na plánování hodin, jejich realizaci i následném hodnocení. Zejména v možnosti společné reflexe participujících učitelů vidíme přidanou hodnotu tandemové výuky, neboť vede zapojené učitele k formulaci vlastních závěrů a pocitů. Proces uvědomění si průběhu hodin pak napomáhá převodu zkušenosti do nového kontextu, čímž je zkušenost dále uplatnitelná v budoucích edukačních souvislostech. Cílem příspěvku je shrnout teoretická vymezení problematiky, ilustrovat její principy na konkrétní realizované hodině a její průběh kvalitativně zhodnotit.
Název v anglickém jazyce
Tandem teaching in mathematics as an instrument of reflective education model
Popis výsledku anglicky
The paper reflects one of the less common organizational forms of teaching through the teacher's practical experience. Tandem teaching should lead to more effective lessons, as it is done in the presence of two or more teachers. They work together to plan the lessons, implement them and evaluate them. Especially in the possibility of joint reflection of participating teachers, we see the added value of tandem teaching as it leads the involved teachers to formulate their own conclusions and feelings. The process of realizing the course of the lessons then assists the transfer of experience into a new context, making the experience further applicable in future educational contexts. The aim of the paper is to summarize theoretical definitions of the issue, to illustrate its principles on a concrete realized hour and to evaluate its course qualitatively.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
7-13
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—