Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Připravenost budoucích učitelů primárního stupně na práci s gradovanými úlohami v matematice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73594146" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73594146 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Připravenost budoucích učitelů primárního stupně na práci s gradovanými úlohami v matematice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zajistit odpovídající obtížnost matematických úloh tak, aby vyhovovaly kognitivní úrovni jednotlivých žáků ve třídě, bývá nelehký úkol. Jedno z řešení mohou představovat tzv. gradované úlohy. Gradované úlohy se dají charakterizovat jako posloupnost několika úloh zaměřených na procvičování určité části učiva, jejichž náročnost stoupá podle jistých kriterií. Podle obtížnosti se úlohy řadí do několika úrovní. Žáci podle svých schopností mohou řešit jen vybranou úroveň gradovaných úloh a dostávají možnost uspět na své obtížnostní úrovni. Gradované úlohy tak napomáhají individuální výuce. Další využití gradovaných úloh je, že žáci postupují při výuce daného tematického celku od řešení příkladů nejnižší úrovně k nejvyšší úrovni. Zde se často uplatňují tzv. gradované řetězce matematických úloh. Jedná se o posloupnosti několika úloh, kde následující úloha navazuje na úlohu předcházející, ale vždy se v ní objeví něco nového dosud neprocvičeného. Práce s gradovanými úlohami a zejména tvorba gradovaných úloh bývá pro učitele náročná, neboť jednotlivé úlohy se musí správně vystupňovat. Východiskem příspěvku bylo řešení projektu Studentské grantové soutěže na Univerzitě Palackého v Olomouci s názvem Netradiční výuková prostředí ve vyučování matematice. V rámci projektu se mimo jiné zjišťovalo povědomí budoucích učitelů o gradovaných úlohách v matematice.

  • Název v anglickém jazyce

    Prospective Teacher Readiness for Using Graduated Tasks in Primary Mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    It is a difficult task to ensure the corresponding difficulty of mathematical tasks to suit the cognitive level of individual pupils in the classroom. One of the solutions can be so-called graded tasks. Graded tasks can be characterized as a sequence of several tasks aimed at practicing a particular part of the curriculum, the difficulty of which increases according to certain criteria. Depending on the difficulty, the tasks are divided into several levels. Pupils can, according to their abilities, solve only a selected level of graded tasks and are given the opportunity to succeed at their difficulty level. Graded tasks thus facilitate individual teaching. Another use of graded tasks is that pupils proceed in teaching the thematic whole from solving the lowest level to the highest level. The so-called graded strings of mathematical tasks are often used here. These are sequences of several tasks, where the next task follows the previous one, but something new, not yet trained, always appears in it. Working with graded tasks, and especially the creation of graded tasks, is challenging for teachers, as individual tasks must be stepped up properly. The starting point of the paper was the solution of the Student Grant Competition project at Palacký University in Olomouc called Unconventional Educational Environments in Teaching Mathematics. Among other things, the project examined the awareness of future teachers about graded tasks in mathematics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu

  • ISSN

    1805-7152

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    59-66

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus