Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identification of Challenges and Strengths of Children with Special Educational Needs in their Musical Improvisations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73594162" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73594162 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://psyjournals.ru/en/psyclin/2019/n1/Lipsky_Kantor.shtml" target="_blank" >http://psyjournals.ru/en/psyclin/2019/n1/Lipsky_Kantor.shtml</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17759/cpse.2019080108" target="_blank" >10.17759/cpse.2019080108</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Identification of Challenges and Strengths of Children with Special Educational Needs in their Musical Improvisations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study of therapeutic uses of musical improvisation can help to improve music therapy assessment which is the aim of this paper. This paper identifies 1. the individual challenges and strengths that may help to deal with problems reflected in musical improvisations of children with special needs and, 2. ways of their identification while listening to the children’s musical expression. Data collected from 180 verbal descriptions of musical improvisations of four children with special needs and then analysed using grounded theory as well as content analysis of documents. It was found that music reflects children’s problems (with mainly bio-behavioural character) as well as their strengths that may be helpful in coping with those problems. Some theoretical guidelines for analysis of musical improvisation and the planning of music therapy intervention were suggested based on these findings.

  • Název v anglickém jazyce

    Identification of Challenges and Strengths of Children with Special Educational Needs in their Musical Improvisations

  • Popis výsledku anglicky

    The study of therapeutic uses of musical improvisation can help to improve music therapy assessment which is the aim of this paper. This paper identifies 1. the individual challenges and strengths that may help to deal with problems reflected in musical improvisations of children with special needs and, 2. ways of their identification while listening to the children’s musical expression. Data collected from 180 verbal descriptions of musical improvisations of four children with special needs and then analysed using grounded theory as well as content analysis of documents. It was found that music reflects children’s problems (with mainly bio-behavioural character) as well as their strengths that may be helpful in coping with those problems. Some theoretical guidelines for analysis of musical improvisation and the planning of music therapy intervention were suggested based on these findings.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Clinical Psychology and Special Education

  • ISSN

    2304-0394

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    RU - Ruská federace

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    118-136

  • Kód UT WoS článku

    000465348600008

  • EID výsledku v databázi Scopus