Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Information Science in Technical Education Process in Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73595789" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73595789 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://online-engineering.org/dl/iJEP/iJEP_vol9_no5_2019_X.pdf" target="_blank" >http://online-engineering.org/dl/iJEP/iJEP_vol9_no5_2019_X.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3991/ijep.v9i5.11142" target="_blank" >10.3991/ijep.v9i5.11142</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Information Science in Technical Education Process in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Information and Communication Technologies are one of the basic educations of areas in the Framework Educational Programme for Basic Education to enable students to acquire a basic level of information literacy. The aim is to equip students with elementary skills in operating of computer equip-ment and modern information and communication technologies, but also to nav-igate in the world of information, creatively work with information and use them in further education and in practical life. The paper deals with the analysis of the situation and draws conclusions on the system of education in the Czech Republic in the context of the challenges of INDUSTRY 4.0 in response to the capture, the robotics industry and services.

  • Název v anglickém jazyce

    Information Science in Technical Education Process in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Information and Communication Technologies are one of the basic educations of areas in the Framework Educational Programme for Basic Education to enable students to acquire a basic level of information literacy. The aim is to equip students with elementary skills in operating of computer equip-ment and modern information and communication technologies, but also to nav-igate in the world of information, creatively work with information and use them in further education and in practical life. The paper deals with the analysis of the situation and draws conclusions on the system of education in the Czech Republic in the context of the challenges of INDUSTRY 4.0 in response to the capture, the robotics industry and services.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Engineering Pedagogy

  • ISSN

    2192-4880

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    89-102

  • Kód UT WoS článku

    000498879900007

  • EID výsledku v databázi Scopus