Information Science in Technical Education Process in Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73595789" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73595789 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://online-engineering.org/dl/iJEP/iJEP_vol9_no5_2019_X.pdf" target="_blank" >http://online-engineering.org/dl/iJEP/iJEP_vol9_no5_2019_X.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3991/ijep.v9i5.11142" target="_blank" >10.3991/ijep.v9i5.11142</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Information Science in Technical Education Process in Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Information and Communication Technologies are one of the basic educations of areas in the Framework Educational Programme for Basic Education to enable students to acquire a basic level of information literacy. The aim is to equip students with elementary skills in operating of computer equip-ment and modern information and communication technologies, but also to nav-igate in the world of information, creatively work with information and use them in further education and in practical life. The paper deals with the analysis of the situation and draws conclusions on the system of education in the Czech Republic in the context of the challenges of INDUSTRY 4.0 in response to the capture, the robotics industry and services.
Název v anglickém jazyce
Information Science in Technical Education Process in Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Information and Communication Technologies are one of the basic educations of areas in the Framework Educational Programme for Basic Education to enable students to acquire a basic level of information literacy. The aim is to equip students with elementary skills in operating of computer equip-ment and modern information and communication technologies, but also to nav-igate in the world of information, creatively work with information and use them in further education and in practical life. The paper deals with the analysis of the situation and draws conclusions on the system of education in the Czech Republic in the context of the challenges of INDUSTRY 4.0 in response to the capture, the robotics industry and services.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Engineering Pedagogy
ISSN
2192-4880
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
89-102
Kód UT WoS článku
000498879900007
EID výsledku v databázi Scopus
—