Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possibilities of Technical Creativity Development of a Primary School Teacher through ICT Tools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73595848" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73595848 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possibilities of Technical Creativity Development of a Primary School Teacher through ICT Tools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is an investigation into the issue of technical creativity development of teachers involved in primary education, with special attention to the supportive role of ICT. It focuses both on theoretical perspectives of ICT as a supportive element of creativity development, and on practical application of ICT tools in the reality of primary schools. In an effort to provide a more comprehensive view of how ICT is used at schools in the Czech Republic, we incorporated also the phase of initial preparation, that is to say further education of current teachers, following on their previous experience of similar stages of ICT implementation at schools and innovation in tertiary education. A proposal of a pre-research aimed at monitoring and identifying current trends in ICT use by full-time pedagogy students (as a new generation of teachers) and at matching their potential with generally characterized methods of developing students&apos; technical creativity, is a part of the article, too.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of Technical Creativity Development of a Primary School Teacher through ICT Tools

  • Popis výsledku anglicky

    The article is an investigation into the issue of technical creativity development of teachers involved in primary education, with special attention to the supportive role of ICT. It focuses both on theoretical perspectives of ICT as a supportive element of creativity development, and on practical application of ICT tools in the reality of primary schools. In an effort to provide a more comprehensive view of how ICT is used at schools in the Czech Republic, we incorporated also the phase of initial preparation, that is to say further education of current teachers, following on their previous experience of similar stages of ICT implementation at schools and innovation in tertiary education. A proposal of a pre-research aimed at monitoring and identifying current trends in ICT use by full-time pedagogy students (as a new generation of teachers) and at matching their potential with generally characterized methods of developing students&apos; technical creativity, is a part of the article, too.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2019 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-14755-7

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    10251-10256

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    11. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku