Tvůrčí technické činnosti a tvořivost žáků ZŠ z pohledu genderu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73596035" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73596035 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jtie.upol.cz/pdfs/jti/2019/02/02.pdf" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/pdfs/jti/2019/02/02.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2020.001" target="_blank" >10.5507/jtie.2020.001</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tvůrčí technické činnosti a tvořivost žáků ZŠ z pohledu genderu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá problematikou technicky tvořivých činností žáků základní školy. Cílem je prezentovat teoretická východiska technické tvořivosti žáků základní školy a v návaznosti na ně předložit dílčí výsledky pilotáže mapující přístupy učitelů k realizaci tvořivě technických činností v kontextu genderové příslušnosti. V návaznosti na plánované změny kurikula a vytváření nové koncepce vhodného vzdělávacího obsahu technické výchovy bylo naší snahou zjistit, zda a popřípadě jak učitelé pracují s individuálními preferencemi žáků s ohledem na jejich genderovou příslušnost. Na základě výzkumné sondy jsme identifikovali nejvýznamnější faktory ovlivňující motivaci žáka.
Název v anglickém jazyce
Creative Technical Activities and Pupils Creativity in the Context of Gender
Popis výsledku anglicky
The article deals with the issue of technical creativity and related activities of primary school pupils. The aim is to present the theoretical foundations of technical creativity of primary school pupils and, subsequently, present partial results of the pilot mapping of teachers' approaches to the implementation of creative technical activities in the context of gender. With respect to the planned curriculum changes and the creation of a new concept of an appropriate educational content of technical education, we tried to find out if and how teachers operate with individual preferences of pupils according to their gender. Eventually, applying a research probe, we identified the most important factors influencing the pupil's motivation.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education (online)
ISSN
1803-6805
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
18-29
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—