Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tvůrčí technické činnosti a tvořivost žáků ZŠ z pohledu genderu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73596035" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73596035 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jtie.upol.cz/pdfs/jti/2019/02/02.pdf" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/pdfs/jti/2019/02/02.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2020.001" target="_blank" >10.5507/jtie.2020.001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tvůrčí technické činnosti a tvořivost žáků ZŠ z pohledu genderu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá problematikou technicky tvořivých činností žáků základní školy. Cílem je prezentovat teoretická východiska technické tvořivosti žáků základní školy a v návaznosti na ně předložit dílčí výsledky pilotáže mapující přístupy učitelů k realizaci tvořivě technických činností v kontextu genderové příslušnosti. V návaznosti na plánované změny kurikula a vytváření nové koncepce vhodného vzdělávacího obsahu technické výchovy bylo naší snahou zjistit, zda a popřípadě jak učitelé pracují s individuálními preferencemi žáků s ohledem na jejich genderovou příslušnost. Na základě výzkumné sondy jsme identifikovali nejvýznamnější faktory ovlivňující motivaci žáka.

  • Název v anglickém jazyce

    Creative Technical Activities and Pupils Creativity in the Context of Gender

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the issue of technical creativity and related activities of primary school pupils. The aim is to present the theoretical foundations of technical creativity of primary school pupils and, subsequently, present partial results of the pilot mapping of teachers&apos; approaches to the implementation of creative technical activities in the context of gender. With respect to the planned curriculum changes and the creation of a new concept of an appropriate educational content of technical education, we tried to find out if and how teachers operate with individual preferences of pupils according to their gender. Eventually, applying a research probe, we identified the most important factors influencing the pupil&apos;s motivation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education (online)

  • ISSN

    1803-6805

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    18-29

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus