Kresba jako koncept, proces, výraz
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73597791" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73597791 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kresba jako koncept, proces, výraz
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola prezentuje téma stejnojmenného výzkumu studentské grantové soutěže IGA, zaměřeného na mapování tendencí a témat v současné kresbě jak v tuzemském, tak mezinárodním kontextu. Zohledňuje také prezentaci na výstavách a zastoupení v galeriích. V neposlední řadě se zamýšlí nad inspiračními zdroji pro výtvarnou výchovu. Pojetí toho, co je kresba se mění, stírají se hranice mezi jednotlivými médii. Spíše než o jednotně definovanou entitu se jedná o fluidní a vyvíjející se médium. Stále častěji je kresba vnímána jako proces, koncept, idea než samotný výsledný produkt. V pedagogické praxi je ovšem kresba často chápana poněkud jednostranně a zastarale, přičemž povědomí o soudobých tendencích a aktuálnost témat přispívá ke zkvalitnění výuky a k přiblížení se žákům a studentům.
Název v anglickém jazyce
Drawing as a Concept, Process, and Expression
Popis výsledku anglicky
The chapter presents research project of the same title (funded from Students’ Grant Agency – IGA) which deals with monitoring the tendencies and themes in contemporary drawing art in both the domestic and international context. It takes into consideration its presentation at exhibitions and galleries. Furthermore, it also contemplates on the inspiration sources for art education. The concept of what defines drawing is changing, the boundaries between individual media are disappearing. It is a fluid and constantly developing medium rather than an entity with a single definition. Increasingly, drawing is perceived as a process, concept, idea as opposed to a singular end product. In pedagogical practice, drawing is often approached from a unilateral and rather obsolete viewpoint, while the awareness of contemporary tendencies and the topicality of themes contributes to the improvement of teaching and the relationship with pupils and students.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kvalita ve výtvarné výchově
ISBN
978-80-904268-7-0
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
284-291
Počet stran knihy
314
Název nakladatele
Česká sekce InSEA
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—