Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kresba jako koncept, proces, výraz

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73597791" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73597791 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kresba jako koncept, proces, výraz

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola prezentuje téma stejnojmenného výzkumu studentské grantové soutěže IGA, zaměřeného na mapování tendencí a témat v současné kresbě jak v tuzemském, tak mezinárodním kontextu. Zohledňuje také prezentaci na výstavách a zastoupení v galeriích. V neposlední řadě se zamýšlí nad inspiračními zdroji pro výtvarnou výchovu. Pojetí toho, co je kresba se mění, stírají se hranice mezi jednotlivými médii. Spíše než o jednotně definovanou entitu se jedná o fluidní a vyvíjející se médium. Stále častěji je kresba vnímána jako proces, koncept, idea než samotný výsledný produkt. V pedagogické praxi je ovšem kresba často chápana poněkud jednostranně a zastarale, přičemž povědomí o soudobých tendencích a aktuálnost témat přispívá ke zkvalitnění výuky a k přiblížení se žákům a studentům.

  • Název v anglickém jazyce

    Drawing as a Concept, Process, and Expression

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter presents research project of the same title (funded from Students’ Grant Agency – IGA) which deals with monitoring the tendencies and themes in contemporary drawing art in both the domestic and international context. It takes into consideration its presentation at exhibitions and galleries. Furthermore, it also contemplates on the inspiration sources for art education. The concept of what defines drawing is changing, the boundaries between individual media are disappearing. It is a fluid and constantly developing medium rather than an entity with a single definition. Increasingly, drawing is perceived as a process, concept, idea as opposed to a singular end product. In pedagogical practice, drawing is often approached from a unilateral and rather obsolete viewpoint, while the awareness of contemporary tendencies and the topicality of themes contributes to the improvement of teaching and the relationship with pupils and students.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Kvalita ve výtvarné výchově

  • ISBN

    978-80-904268-7-0

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    284-291

  • Počet stran knihy

    314

  • Název nakladatele

    Česká sekce InSEA

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly