Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kognitivní a kreativní aspekty estetického vnímání a otázky umělecké reprezentace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F23%3A00133315" target="_blank" >RIV/00216224:14210/23:00133315 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kognitivní a kreativní aspekty estetického vnímání a otázky umělecké reprezentace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pojem "estetické inteligence" jako specifické dispozice vychází ze současných výzkumů o "visual intelligence" (D.D.Hoffman), "cognitive metaphors" (D.Hoffstadter) a výzkumu vlivu umění na rozvoj fantazie a tvorby (chápané jako "modelování", nikoli jako volná kreativita). Tato dispozice není vrozená, ale nabytá dlouhodobým učením a participací na vzorcích (patterns) porozumění v rámci kultury a společnosti; estetická inteligence zdaleka překračuje běžné pojetí "soft-skills", které ji však v určité míře předpokládají (například vizualice vědeckých informací, extrapolace, transfer, atd.). Vedle těchto současných výzev má projekt i diachronně historickou složku - zkoumání historické poetiky, estetiky a rétoriky s přihlédnutím k evropské umělecké, pedagogické a kulturní tradici.

  • Název v anglickém jazyce

    Cognitive and Creative Aspects of Aesthetic Perception and Art - Representation

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of "aesthetic intelligence" as a specific disposition draws on contemporary research into "visual intelligence" (D.D. Hoffman), cognitive metaphors (D. Hoffstadter), and the impact of art-training in the developement of phantasy and creativity in children and in adults. The disposition is not innate or given, in must be acquired by a long-term repetition and training in participation on culture and its cognitive and evaluative patterns and processes. Conference is partly dedicated to broad discussion of the themes and topics brought by doctoral students.

Klasifikace

  • Druh

    M - Uspořádání konference

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60304 - Religious studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Brno, Filozofická fakulta MU

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    20

  • Počet zahraničních účastníků

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    CST - Celostátní akce