Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Imaginace jako forma učení a prostředek k získávání nových dovedností a zkušeností

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73597943" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73597943 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1902/lll1902_studie1.pdf" target="_blank" >http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1902/lll1902_studie1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele20190902007" target="_blank" >10.11118/lifele20190902007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Imaginace jako forma učení a prostředek k získávání nových dovedností a zkušeností

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek pojednává o nejrůznějších formách využití základní lidské schopnosti – imaginace – v oblasti učení. Nejprve je definován pojem „imaginace“, který je v dnešní době stále ještě zaměňován za pouhou vizualizaci. Toto zjednodušení se snažíme uvést na pravou míru. Pod pojmem „učení“ je zde míněno především získávání nových návyků, zkušeností a rozvíjení schopností. Příspěvek se snaží o průřezový přehled oblastí, ve kterých imaginace může sloužit ke zlepšení či k utužení některé dovednosti či schopnosti. Z tohoto důvodu jsou vybrány oblasti terapie, koučování, sportu, hudby a školství. V každé z těchto oblastí (a nepochybně i v mnohých jiných) může být imaginace užitečným nástrojem. Je zde popsáno, jak efektivně využít imaginaci v rámci zvládání strachu, při učení se novým pohybovým vzorcům, ke zvýšení sebevědomí atd. V neposlední řadě je popsáno, co je základním předpokladem imaginace, jak by měla vypadat, aby byla co nejúčinnější, a jak se mohou v používání imaginace jednotlivé oblasti lišit.

  • Název v anglickém jazyce

    Imagery as a Form of Learning and a Mean of Acquiring New Skills and Experience Imagery as a Form of Learning and a Mean of Acquiring New Skills and Experience Imagery as a Form of Learning and a Mean of Acquiring New Skills and Experience Imagery as a Form of Learning and a Mean of Acquiring New Skills and Experience Imagination as a Form of Learning and a Mean of Acquiring New Skills and Experience

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with various forms of the use of primary human abilities in the area of learning – imagery. First, the concept of imagery, which is still confused with mere visualization, is defined. We try to clear up this simplification. The term learning is understood here primarily as to acquire new habits, experience and develop skills. The article tries to provide a cross-sectional overview of areas where imagery can serve to improve or consolidate some of the skills or abilities. For this reason, the study deals with areas of therapy, coaching, sports, music and education. In each of these areas (and undoubtedly in many others), imagery can be a useful tool. It describes how to use imagery effectively in dealing with fear, learning new movement patterns, increasing self-confidence, and others. Last but not least, the paper deals with what is the basic premise of imagery, how it should look like to be as effective as possible, and how to use it in different areas.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50103 - Cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lifelong Learning - celoživotní vzdělávání

  • ISSN

    1804-526X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    7-22

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus