Evidence-based practice and Auditory-Verbal therapy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73597990" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73597990 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.grantjournal.com/issue/0802/PDF/0802.pdf" target="_blank" >http://www.grantjournal.com/issue/0802/PDF/0802.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evidence-based practice and Auditory-Verbal therapy
Popis výsledku v původním jazyce
The terms EBT – evidence based practice, EBT –evidence based therapy and EBA – evidence based approach have been declining in all disciplines over the past few years, and it is not otherwise in auditory-verbal therapy. The philosophy of auditoryverbal therapy is based on the use of even minimal amounts of amplified hearing residue (using quality hearing aids, cochlear implant, etc.) and works with the opportunity to develop their ability to listen and use verbal communication in family and society. The aim of the article is to point out the sources and researches that publish systematic review studies from individual areas of auditoryverbal therapy.
Název v anglickém jazyce
Evidence-based practice and Auditory-Verbal therapy
Popis výsledku anglicky
The terms EBT – evidence based practice, EBT –evidence based therapy and EBA – evidence based approach have been declining in all disciplines over the past few years, and it is not otherwise in auditory-verbal therapy. The philosophy of auditoryverbal therapy is based on the use of even minimal amounts of amplified hearing residue (using quality hearing aids, cochlear implant, etc.) and works with the opportunity to develop their ability to listen and use verbal communication in family and society. The aim of the article is to point out the sources and researches that publish systematic review studies from individual areas of auditoryverbal therapy.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Grant journal
ISSN
1805-062X
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
20-22
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—