Mathematical preliteracy from the view of preprimary school teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73598843" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73598843 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333178729" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333178729</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mathematical preliteracy from the view of preprimary school teachers
Popis výsledku v původním jazyce
The research called The Mathematics and Reading Literacy in Preschool Education (MRLPE) is focused on kindergarten education environment in the context of developing mathematical and reading literacy of children. The purpose of the research was the description of education environment in kindergartens, focusing on developing mathematical and reading pre-literacies. The paper focused mainly on identifying the barriers to developing mathematical pre-literacy as perceived by kindergarten teachers see them.
Název v anglickém jazyce
Mathematical preliteracy from the view of preprimary school teachers
Popis výsledku anglicky
The research called The Mathematics and Reading Literacy in Preschool Education (MRLPE) is focused on kindergarten education environment in the context of developing mathematical and reading literacy of children. The purpose of the research was the description of education environment in kindergartens, focusing on developing mathematical and reading pre-literacies. The paper focused mainly on identifying the barriers to developing mathematical pre-literacy as perceived by kindergarten teachers see them.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EDULEARN19 Proceedings
ISBN
978-84-09-12031-4
ISSN
2340-1117
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
5240-5246
Název nakladatele
International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Palma
Datum konání akce
1. 7. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—