Moral Competence as Part of Ethical Literacy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73599477" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73599477 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15410/19:73600243
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.11.69" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.11.69</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.11.69" target="_blank" >10.15405/epsbs.2019.11.69</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Moral Competence as Part of Ethical Literacy
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper is to describe the first part of the research, which verified and validated the methodological procedures in connection with the research hypothesis. In our pre-research, we tried to verify in the context of Czech primary school, whether the ethical education has a major impact on raising the level of moral competence and whether there are differences in the level of moral competence of pupils who have or do not have ethical education. Methodologically, we applied the Moral Competence Test (MCT) of the German psychologist Georg Lind
Název v anglickém jazyce
Moral Competence as Part of Ethical Literacy
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to describe the first part of the research, which verified and validated the methodological procedures in connection with the research hypothesis. In our pre-research, we tried to verify in the context of Czech primary school, whether the ethical education has a major impact on raising the level of moral competence and whether there are differences in the level of moral competence of pupils who have or do not have ethical education. Methodologically, we applied the Moral Competence Test (MCT) of the German psychologist Georg Lind
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
European Proceedings of Social and Behavioural Sciences EpSBS
ISBN
—
ISSN
2357-1330
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
592-601
Název nakladatele
Future Academy
Místo vydání
Londýn
Místo konání akce
Barcelona
Datum konání akce
9. 10. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—