Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possibilities of Assessing Cognitive Abilities of Primary-Aged Children in Pedagogical Practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73599766" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73599766 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ICEEPSY2019F58.pdf" target="_blank" >https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ICEEPSY2019F58.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.11.58" target="_blank" >10.15405/epsbs.2019.11.58</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possibilities of Assessing Cognitive Abilities of Primary-Aged Children in Pedagogical Practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the educational process, cognitive abilities are emphasized not only in relation to the pupil&apos;s school success, but also in relation to his / her positive motivation to learn. The aim of the theoretical contribution is focused on the possible diagnosis of cognition in children and on the method for determining the level of cognitive abilities in children and adolescents aged 7 to 16 years. The research method used is the analysis and comparison of existing research tools to determine the cognitive skills of primary school children. The diagnosis of cognitive abilities is predominantly within the competence of psychologists, so we see the possibility of using the Cognitive Skills Test in School Education as an important option. The content of the test allows a series of measurements of pupils&apos; abilities to use and operate abstract symbolic relationships. The method is described and compiled so that it can be used for better diagnosis of pupils and teachers of primary schools, for example, to correct or adjust the choice of learning material for the benefit of the pupil (individualization of teaching). The study was supported by the project GF_PdF_2019_0003.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of Assessing Cognitive Abilities of Primary-Aged Children in Pedagogical Practice

  • Popis výsledku anglicky

    In the educational process, cognitive abilities are emphasized not only in relation to the pupil&apos;s school success, but also in relation to his / her positive motivation to learn. The aim of the theoretical contribution is focused on the possible diagnosis of cognition in children and on the method for determining the level of cognitive abilities in children and adolescents aged 7 to 16 years. The research method used is the analysis and comparison of existing research tools to determine the cognitive skills of primary school children. The diagnosis of cognitive abilities is predominantly within the competence of psychologists, so we see the possibility of using the Cognitive Skills Test in School Education as an important option. The content of the test allows a series of measurements of pupils&apos; abilities to use and operate abstract symbolic relationships. The method is described and compiled so that it can be used for better diagnosis of pupils and teachers of primary schools, for example, to correct or adjust the choice of learning material for the benefit of the pupil (individualization of teaching). The study was supported by the project GF_PdF_2019_0003.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European Proceedings of Social &amp; Behavioural Sciences EpSBS

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

    2357-1330

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    491-496

  • Název nakladatele

    Future Academy

  • Místo vydání

    Londýn

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    9. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku