Teaching of Subjects in Foreign Language – Effective Form of the Control of the Terminology of the Subject
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73600049" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73600049 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://didmattech.truni.sk/2019/proceedings/#nemethova" target="_blank" >http://didmattech.truni.sk/2019/proceedings/#nemethova</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Vyučovanie odborných predmetov v cudzom jazyku – efektívna forma zvládnutia terminológie odboru
Popis výsledku v původním jazyce
Na anglicko-slovenskom bilingválnom gymnáziu väčšina odborných predmetov sa vyučuje po anglický. Aj keď v nultom ročníku z jednotlivých predmetov, príp. tematických celkov žiaci vybudujú základný pojmoslovný systém, nedisponujú úplnou slovnou zásobou potrebnou na úspešné štúdium jednotlivých disciplín stredoškolských vzdelávacích programov. Aby dokázali získavať nové poznatky z rôznych informačných zdrojov je nutné aby dokázali čítať anglický odborný text s porozumením. K tomu je dobré používať autentické učebnice, kde odborné výrazy sa nachádzajú v kontexte z ktorého čitateľ intuitívne pochopí ich význam, po viacnásobnom výskyte spresní obsah pojmu a zakrátko začne slovo aktívne používať. Keď takáto učebnica nie je k dispozícii, učiteľ s dobrými predmetnými znalosťami, aktívnymi znalosťami z tvorby a implementácie elektronickej učebnice a s patričnými jazykovými zručnosťami môže ju aj sám vytvoriť. Príspevok referuje o elektronickej učebnici programovania, ktorá má okrem slovenskej aj anglickú verziu a využíva sa nielen na vyučovanie programovania, ale aj na zvládnutie základnej anglickej terminológie.
Název v anglickém jazyce
Teaching of Subjects in Foreign Language – Effective Form of the Control of the Terminology of the Subject
Popis výsledku anglicky
At the English-Slovak bilingual grammar school, most subjects are taught in English. Although in the zero year of individual subjects, or thematic units, pupils build a basic terminology system, they do not have the complete vocabulary necessary for the successful study of individual disciplines of secondary school programs. In order to acquire new knowledge from various information sources, they need to be able to read an English text with understanding. To do this, it is necessary to use authentic textbooks, where exact expressions are used in the context from which the reader will intuitively understand their meaning, refine the content of the term multiple times and begin to use it actively. When such a textbook is not available, a teacher with good subject knowledge, active knowledge of creating and implementing an electronic textbook and with appropriate language skills can also create it. The article deals with the electronic programming textbook, which in addition to the Slovak version has its English version as well and is used not only to learn programming, but also to master basic English terminology.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXXII DIDMATTECH 2019 Conference Proceedins
ISBN
978-80-568-0398-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
"Nestránkováno"
Název nakladatele
Trnavská univerzita
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Trnava
Datum konání akce
20. 6. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—