Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Assistant – New Element Supporting the Inclusive Approach in Czech Primary School

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73600168" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73600168 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/3371647.3371657" target="_blank" >https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/3371647.3371657</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3371647.3371657" target="_blank" >10.1145/3371647.3371657</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Assistant – New Element Supporting the Inclusive Approach in Czech Primary School

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Currently, a research project is implemented at Palacký University Olomouc, the purpose of which is to facilitate pupils’ adaptation to primary school with an emphasis on current inclusive trends. In the context of this issue, a new position has emerged – teaching assistant. Teaching assistants are non-educational staff and their competences differ from assistants to specific pupils or teachers. In the Czech Republic this model is currently under testing. This paper presents the research results in the form of a job description scheme of a teaching assistant as required by practice. The analysis of activities was based on time-based examination of 11 teaching assistants in the course of 2 months.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Assistant – New Element Supporting the Inclusive Approach in Czech Primary School

  • Popis výsledku anglicky

    Currently, a research project is implemented at Palacký University Olomouc, the purpose of which is to facilitate pupils’ adaptation to primary school with an emphasis on current inclusive trends. In the context of this issue, a new position has emerged – teaching assistant. Teaching assistants are non-educational staff and their competences differ from assistants to specific pupils or teachers. In the Czech Republic this model is currently under testing. This paper presents the research results in the form of a job description scheme of a teaching assistant as required by practice. The analysis of activities was based on time-based examination of 11 teaching assistants in the course of 2 months.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2019 3rd International Conference on Education and E-Learning

  • ISBN

    978-1-4503-7225-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    119-121

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    5. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku