Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika expresivních přístupů u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73600713" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73600713 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333180599" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333180599</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.20.24456690" target="_blank" >10.5507/pdf.20.24456690</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika expresivních přístupů u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace Metodika expresivních přístupů u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání se zabývá možnostmi využití specifických edukačních postupů využívajících tzv. uměleckou expresi. Tyto postupy jsou přitom popisovány v kontextu uplatnitelnosti u dětí a žáků s výraznými obtížemi v adaptaci na školní prostředí (zejména z důvodu přítomnosti zdravotního postižení). Nejvíce pozornosti je věnováno žákům s mentálním postižením, poruchami autistického spektra, ale také sluchovým a zrakovým postižením či narušenou komunikační schopností. Přesahem je rovněž částečné zaměření na budování školního klimatu, vstřícné atmosféry a dobrých vztahů mezi žáky intaktními a znevýhodněnými. Vlastní obsah je sestaven z několika relativně samostatných, avšak vzájemně kompatibilních textových celků, které mají tendenci zasadit danou problematiku do rámce inkluzivního předškolního a základního vzdělávání. Všechny tyto celky jsou propojeny společným fenoménem, kterým je umělecká exprese v kontextu edukace, prevence, terapie. Liší se hlavně v typech a formách uměleckých prostředků – od divadelních, hudebních, výtvarných, tanečních až po poetické a literární. Tyto jsou popisovány jak z teoretického hlediska, tak také doplňovány praktickými metodickými návody, postřehy, zkušenostmi. Publikace je určena jako základní studijní literatura pro studenty pedagogiky, speciální pedagogiky, psychologie a dalších příbuzných oborů, využít ji může rovněž široký okruh odborníků z praxe – zejména pedagogů a speciálních pedagogů škol mateřských a základních včetně pracovníků školských poradenských zařízení.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology of Expressive Approaches in Pupils with Special Educational Needs in Terms of Inclusive Education

  • Popis výsledku anglicky

    The publication called Methodology of Expressive Approaches in Pupils with Special Educational Needs in terms of Inclusive Education deals with possibilities of using specific educational procedures using so called artistic expression. These procedures are depicted in the context of children and pupils with major difficulties and their abilities to adopt to school environment (especially because of their physical disability). The most attention is given not only to pupils with mental disability, autism spectrum disorders but also to pupils with hearing or visual impairment or with communication disabilities. As a significant spillover we can consider also a partial focus on building school climate, friendly atmosphere and good relationships between intact and handicapped pupils. The actual content is comprised of several relatively independent text units which are, however, mutually compatible. These text units tend to put the given issue in the context of inclusive pre-school and primary education. All these text units are interconnected by a common phenomenon that is the artistic expression in the context of education, prevention and therapy. They differ mainly in types and forms of artistic means – theatrical, music, artistic, dancing ones and also poetical and literary ones. These means are depicted from the theoretical point of view and they are also accompanied by practical methodology manuals, observations and experience. This publication is intended to be basic study literature for students of pedagogy, special pedagogy, psychology and other associated subjects. It can also be used by a wide range of practical experts – especially pedagogues and special pedagogues working at kindergartens and elementary schools, including workers at school consulting facilities.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-5749-9

  • Počet stran knihy

    272

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy