Inkluzivní speciální pedagogika
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43965076" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43965076 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inkluzivní speciální pedagogika
Popis výsledku v původním jazyce
Inkluze je tématem rezonujícím nejenom mezi pedagogickými odborníky a profesionály ve školské praxi, ale díky poměrně intenzivní medializaci (v pozitivním i negativním smyslu) se s touto problematikou nepochybně setkala i převážná část veřejnosti. Inkluzivní přístup ve vzdělávání je již popsán v řadě českých publikací, nikoliv ale dostatečně srozumitelným, přehledným a komplexním způsobem. Mezi odborníky proto panují značné rozpaky v otázce porozumění a zejména aplikace tohoto přístupu jak ve školní a mimoškolní edukaci, tak rovněž v širším významu inkluze coby sociálního konceptu. Zcela nevyjasněn zůstává vztah mezi inkluzivní pedagogikou (jako nově se formující pedagogickou disciplínou) a speciální pedagogikou (jako již pevně etablovaným oborem s dlouholetou tradicí v českém školství i v dalších oblastech souvisejících se životem osob s postižením či znevýhodněním, včetně dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami). Kniha nabízí čtenářům vymezení a zpřehlednění oblastí inkluzivní a speciální pedagogiky, kterým se autor dlouhodobě věnuje teoreticky, výzkumně, publikačně i na úrovni přímé praxe, a zejména pak jejich propojení v konceptu inkluzivní speciální pedagogiky.
Název v anglickém jazyce
Inclusive special education
Popis výsledku anglicky
Inclusion is a topic resonating not only among educational experts and professionals in school practice, but the major society has undoubtedly encountered this issue as well. An inclusive approach to education has already been described in a number of Czech publications, but not in a sufficiently clear, well-arranged and comprehensive way. Therefore, there is considerable embarrassment among experts about the understanding and especially the application of this approach both in school and extracurricular education, as well as in the broader meaning of inclusion as a social concept. The relationship between inclusive pedagogy (as a newly formed pedagogical discipline) and special pedagogy (as an already well-established field with a long tradition in Czech education and in other areas related to the lives of people with special needs, including children, pupils and students with special educational needs). The book offers readers a definition and clarification of the areas of inclusive and special pedagogy, which the author has long been devoted to in theory, research, publishing and at the level of direct practice, and especially their connection in the concept of inclusive special pedagogy.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-271-3010-8
Počet stran knihy
238
Název nakladatele
Grada
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—