Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inkluzivní speciální pedagogika

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43965076" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43965076 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Inkluzivní speciální pedagogika

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Inkluze je tématem rezonujícím nejenom mezi pedagogickými odborníky a profesionály ve školské praxi, ale díky poměrně intenzivní medializaci (v pozitivním i negativním smyslu) se s touto problematikou nepochybně setkala i převážná část veřejnosti. Inkluzivní přístup ve vzdělávání je již popsán v řadě českých publikací, nikoliv ale dostatečně srozumitelným, přehledným a komplexním způsobem. Mezi odborníky proto panují značné rozpaky v otázce porozumění a zejména aplikace tohoto přístupu jak ve školní a mimoškolní edukaci, tak rovněž v širším významu inkluze coby sociálního konceptu. Zcela nevyjasněn zůstává vztah mezi inkluzivní pedagogikou (jako nově se formující pedagogickou disciplínou) a speciální pedagogikou (jako již pevně etablovaným oborem s dlouholetou tradicí v českém školství i v dalších oblastech souvisejících se životem osob s postižením či znevýhodněním, včetně dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami). Kniha nabízí čtenářům vymezení a zpřehlednění oblastí inkluzivní a speciální pedagogiky, kterým se autor dlouhodobě věnuje teoreticky, výzkumně, publikačně i na úrovni přímé praxe, a zejména pak jejich propojení v konceptu inkluzivní speciální pedagogiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusive special education

  • Popis výsledku anglicky

    Inclusion is a topic resonating not only among educational experts and professionals in school practice, but the major society has undoubtedly encountered this issue as well. An inclusive approach to education has already been described in a number of Czech publications, but not in a sufficiently clear, well-arranged and comprehensive way. Therefore, there is considerable embarrassment among experts about the understanding and especially the application of this approach both in school and extracurricular education, as well as in the broader meaning of inclusion as a social concept. The relationship between inclusive pedagogy (as a newly formed pedagogical discipline) and special pedagogy (as an already well-established field with a long tradition in Czech education and in other areas related to the lives of people with special needs, including children, pupils and students with special educational needs). The book offers readers a definition and clarification of the areas of inclusive and special pedagogy, which the author has long been devoted to in theory, research, publishing and at the level of direct practice, and especially their connection in the concept of inclusive special pedagogy.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-271-3010-8

  • Počet stran knihy

    238

  • Název nakladatele

    Grada

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy