Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvoj technického myšlení v návaznosti na rozvoj digitální gramotnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73601487" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73601487 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://jtie.upol.cz/artkey/jti-202002-0007_rozvoj_technickeho_mysleni_v_navaznosti_na_rozvoj_digitalni_gramotnosti.php" target="_blank" >https://jtie.upol.cz/artkey/jti-202002-0007_rozvoj_technickeho_mysleni_v_navaznosti_na_rozvoj_digitalni_gramotnosti.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2020.014" target="_blank" >10.5507/jtie.2020.014</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvoj technického myšlení v návaznosti na rozvoj digitální gramotnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    :V současné době se otázka gramotnosti stala poměrně zásadním společenským fenoménem, který se vyvíjí spolu s rozvojem společnosti. Tyto dovednosti v historii lidstva nebývaly samozřejmostí. Dnes je situace ve většině světa jiná a míra gramotnosti se tak stala vlastně ukazatelem kulturní vyspělosti. Zabýváme-li se tedy pojmem digitální gramotnost, pojmem, který se stal fenoménem dnešní doby technologicky vyspělé společnosti, logicky zde vidíme vazbu mezi technickým myšlením, technickou gramotností (v tomto případě spíše technologickou gramotností) a gramotností digitální. Příspěvek se zabývá studií možných aspektů rozvoje technického myšlení a tím, jak jsou ovlivňovány, případně podporovány či jaké zákonitosti se projevují v této oblasti spolu s rozvojem digitální gramotnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Technical Thinking in the Wake of the Development of Digital Literacy

  • Popis výsledku anglicky

    Currently, the question of literacy has become quite a major social phenomenon that is developing along with the development of the company. Today the situation is different in most of the world, and the literacy rate is actually an indicator of cultural maturity. Thus, if we deal with the concept of digital literacy, the term that has become a phenomenon of our time technologically advanced society, here we see the link between the technical thinking, technical literacy (in this case, technological literacy) and digital literacy. This paper deals with the study of possible development of the technical aspects of thinking and how they are influenced by, or supported by, or what patterns are evident in this area along with the development of digital literacy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    93-101

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus