Rozvoj technického myšlení v návaznosti na rozvoj digitální gramotnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73601487" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73601487 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://jtie.upol.cz/artkey/jti-202002-0007_rozvoj_technickeho_mysleni_v_navaznosti_na_rozvoj_digitalni_gramotnosti.php" target="_blank" >https://jtie.upol.cz/artkey/jti-202002-0007_rozvoj_technickeho_mysleni_v_navaznosti_na_rozvoj_digitalni_gramotnosti.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2020.014" target="_blank" >10.5507/jtie.2020.014</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj technického myšlení v návaznosti na rozvoj digitální gramotnosti
Popis výsledku v původním jazyce
:V současné době se otázka gramotnosti stala poměrně zásadním společenským fenoménem, který se vyvíjí spolu s rozvojem společnosti. Tyto dovednosti v historii lidstva nebývaly samozřejmostí. Dnes je situace ve většině světa jiná a míra gramotnosti se tak stala vlastně ukazatelem kulturní vyspělosti. Zabýváme-li se tedy pojmem digitální gramotnost, pojmem, který se stal fenoménem dnešní doby technologicky vyspělé společnosti, logicky zde vidíme vazbu mezi technickým myšlením, technickou gramotností (v tomto případě spíše technologickou gramotností) a gramotností digitální. Příspěvek se zabývá studií možných aspektů rozvoje technického myšlení a tím, jak jsou ovlivňovány, případně podporovány či jaké zákonitosti se projevují v této oblasti spolu s rozvojem digitální gramotnosti.
Název v anglickém jazyce
Development of Technical Thinking in the Wake of the Development of Digital Literacy
Popis výsledku anglicky
Currently, the question of literacy has become quite a major social phenomenon that is developing along with the development of the company. Today the situation is different in most of the world, and the literacy rate is actually an indicator of cultural maturity. Thus, if we deal with the concept of digital literacy, the term that has become a phenomenon of our time technologically advanced society, here we see the link between the technical thinking, technical literacy (in this case, technological literacy) and digital literacy. This paper deals with the study of possible development of the technical aspects of thinking and how they are influenced by, or supported by, or what patterns are evident in this area along with the development of digital literacy.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
93-101
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—