Online cloudové prostředí pro výuku informatiky a robotiky na ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73601492" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73601492 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2020.pdf" target="_blank" >http://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2020.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Online cloudové prostředí pro výuku informatiky a robotiky na ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek pojednává o praktických zkušenostech učitelů s teoretickou přípravou studentů na výuku robotiky a o prerekvizitách, které studenti musí splňovat pro úspěšnou participaci ve výuce robotiky. Základním tématem je přehled prostředí, které učitelé mohou využívat k výuce programování a porovnání těchto prostředí s ohledem na návaznost vlastní výukou programovatelné robotiky. Příspěvek zároveň nabízí příklady možnosti implementace edukační robotiky, využívající teoretických přístupů konstruktivismu a konstrukcionismu do koncepce výuky technických, technologických a informatických předmětů.
Název v anglickém jazyce
The Online Cloud Environments for Teaching Computer Science and Robotics at Elementary School
Popis výsledku anglicky
The paper deals with practical experiences of teachers with the theoretical preparation of students in the robotics education and with the prerequisites that students must fulfill for a successful participation in the robotics classes. The main topic is an overview of the environments that teachers can use to teach programming and a comparison of these environments with regards to the planned progression of their classes to using programmable robotic tools. The paper also offers examples of implementation of educational robotics, using theoretical approaches of constructivism and constructionism to the concept of teaching technical, technological and computer science subjects.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DIDINFO 2020 - Sborník konference
ISBN
978-80-7494-532-8
ISSN
2454-051X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
"197 "- 203
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
12. 2. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—