Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvoj čtenářské gramotnosti na úrovni textů stylů věcné komunikace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73601538" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73601538 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333181424" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333181424</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvoj čtenářské gramotnosti na úrovni textů stylů věcné komunikace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento příspěvek se věnuje plánovanému experimentu, který bude zaměřen na rozvoj úrovně čtenářské gramotnosti v rámci textů stylů věcné komunikace. S texty stylů věcné komunikace nejsou totiž žáci zvyklí pracovat, tyto druhy textů nebývají zastoupeny ve výzkumech, studiích ani pracích. Cílem experimentu bude ověřit, jak moc velký vliv má práce s texty stylů věcné komunikace v rámci hodin českého jazyka na celkový rozvoj čtenářské gramotnosti u žáků prvního stupně základních škol (4. ročník). Budeme srovnávat třídy, ve kterých proběhne kontinuální práce s texty informativního charakteru a třídy, ve kterých se práce s těmito texty nebude uskutečňovat.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing Reading Literacy of Informative Texts

  • Popis výsledku anglicky

    This project therefore describes more information about the structure of doctoral thesis focused on developing reading literacy with regards to the texts of informative nature. Czech children find it harder to work with texts of informative nature. In recent years attention has also been drawn to the fact that children at primary school do not have many opportunities to encounter factual texts. Therefore, teachers and pupils should devote more time to working with such texts and familiarize themselves with the typical features of factual texts, and with the resources from which they can learn.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XIV

  • ISBN

    978-80-244-5682-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    66-74

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    7. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku