Rozvoj čtenářské gramotnosti na úrovni textů stylů věcné komunikace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73601538" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73601538 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333181424" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333181424</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj čtenářské gramotnosti na úrovni textů stylů věcné komunikace
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek se věnuje plánovanému experimentu, který bude zaměřen na rozvoj úrovně čtenářské gramotnosti v rámci textů stylů věcné komunikace. S texty stylů věcné komunikace nejsou totiž žáci zvyklí pracovat, tyto druhy textů nebývají zastoupeny ve výzkumech, studiích ani pracích. Cílem experimentu bude ověřit, jak moc velký vliv má práce s texty stylů věcné komunikace v rámci hodin českého jazyka na celkový rozvoj čtenářské gramotnosti u žáků prvního stupně základních škol (4. ročník). Budeme srovnávat třídy, ve kterých proběhne kontinuální práce s texty informativního charakteru a třídy, ve kterých se práce s těmito texty nebude uskutečňovat.
Název v anglickém jazyce
Developing Reading Literacy of Informative Texts
Popis výsledku anglicky
This project therefore describes more information about the structure of doctoral thesis focused on developing reading literacy with regards to the texts of informative nature. Czech children find it harder to work with texts of informative nature. In recent years attention has also been drawn to the fact that children at primary school do not have many opportunities to encounter factual texts. Therefore, teachers and pupils should devote more time to working with such texts and familiarize themselves with the typical features of factual texts, and with the resources from which they can learn.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XIV
ISBN
978-80-244-5682-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
66-74
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
7. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—