Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Differences in students’ feelings and preferences in physical education classes: A comparison by degree of hearing loss

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73602505" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73602505 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.physactiv.eu/wp-content/uploads/2020/03/2020_81_13.pdf" target="_blank" >http://www.physactiv.eu/wp-content/uploads/2020/03/2020_81_13.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.16926/par.2020.08.13" target="_blank" >10.16926/par.2020.08.13</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Differences in students’ feelings and preferences in physical education classes: A comparison by degree of hearing loss

  • Popis výsledku v původním jazyce

    IThe objective of this study was to analyse differences in students&apos; feelings in physical education classes and their leisure time preferences at the second grade of elementary schools for the deaf by degree of hearing loss. Six elementary schools for the deaf participated in the research. Physical education is more popular among students with a more severe hearing loss. Relation to emotional response if a physical education class is cancelled, a small effect size coefficient was found, however statistical significance was not proven. Hearing loss affects the amount of leisure time spent listening to music - students with a less severe hearing loss do this activity considerably more often. By contrast, students who only use the Czech sign language do not listen to music.The degree of hearing loss has no negative effect on students&apos; feelings in physical education classes and their preferences in leisure time.

  • Název v anglickém jazyce

    Differences in students’ feelings and preferences in physical education classes: A comparison by degree of hearing loss

  • Popis výsledku anglicky

    IThe objective of this study was to analyse differences in students&apos; feelings in physical education classes and their leisure time preferences at the second grade of elementary schools for the deaf by degree of hearing loss. Six elementary schools for the deaf participated in the research. Physical education is more popular among students with a more severe hearing loss. Relation to emotional response if a physical education class is cancelled, a small effect size coefficient was found, however statistical significance was not proven. Hearing loss affects the amount of leisure time spent listening to music - students with a less severe hearing loss do this activity considerably more often. By contrast, students who only use the Czech sign language do not listen to music.The degree of hearing loss has no negative effect on students&apos; feelings in physical education classes and their preferences in leisure time.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Physical Activity Review

  • ISSN

    2300-5076

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    113-120

  • Kód UT WoS článku

    000566771500002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85100976083