Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geometry as a Source of Non-Standard Tasks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605286" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605286 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333185172" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333185172</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Geometry as a Source of Non-Standard Tasks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Unfortunately, much less attention in teaching is given to geometry than it deserves. Geometry teaching is probably more demanding than arithmetic teaching. On the other hand, it can, among other things, contribute very well to the development of manual skills (working with compass and ruler) and to increase the level of digital literacy (for example, working with Geogebra program). Many geometric problems can be considered very often as non-standard tasks. Remind that non-standard tasks require of students to find new paths (unknown to them) to solve a mathematical problem. Non-standard tasks have a strong motivational character; they can fundamentally develop logical thinking. Non-standard mathematical problems can be applied into teaching all levels of education. In our article, we focus on geometric problems from the Mathematical Kangaroo competition, Junior category. We show examples of some interesting geometric problems. We use Spearman&apos;s rank correlation coefficient to show relationship between the number of geometric examples and the number of solvers with excellent results. We concentrate our attention on combinatorial geometric problems.

  • Název v anglickém jazyce

    Geometry as a Source of Non-Standard Tasks

  • Popis výsledku anglicky

    Unfortunately, much less attention in teaching is given to geometry than it deserves. Geometry teaching is probably more demanding than arithmetic teaching. On the other hand, it can, among other things, contribute very well to the development of manual skills (working with compass and ruler) and to increase the level of digital literacy (for example, working with Geogebra program). Many geometric problems can be considered very often as non-standard tasks. Remind that non-standard tasks require of students to find new paths (unknown to them) to solve a mathematical problem. Non-standard tasks have a strong motivational character; they can fundamentally develop logical thinking. Non-standard mathematical problems can be applied into teaching all levels of education. In our article, we focus on geometric problems from the Mathematical Kangaroo competition, Junior category. We show examples of some interesting geometric problems. We use Spearman&apos;s rank correlation coefficient to show relationship between the number of geometric examples and the number of solvers with excellent results. We concentrate our attention on combinatorial geometric problems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2020 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-24232-0

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1829-1833

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Sevilla

  • Datum konání akce

    9. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku