Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The concept of school culture in relation to ethics education from the perspective of girls and boys in lower secondary school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605611" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605611 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.conferences-scientific.cz/file/9788088203209" target="_blank" >https://www.conferences-scientific.cz/file/9788088203209</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The concept of school culture in relation to ethics education from the perspective of girls and boys in lower secondary school

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on school culture and ethics education and their evaluation by pupils in lower secondary school. The paper consists of a theoretical and empirical part. The theoretical part defines the concepts of school culture, ethics education and the position of pupils in the system of education. The empirical part of the paper is built on a quantitative research study. The research instrument is a semi-structured questionnaire. The items of the questionnaire focus on school culture, ethics education and the relationships between the actors in the educational process. The main objective of the paper is to analyse the differences between girls and boys in lower secondary school in their assessment of selected concepts.

  • Název v anglickém jazyce

    The concept of school culture in relation to ethics education from the perspective of girls and boys in lower secondary school

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on school culture and ethics education and their evaluation by pupils in lower secondary school. The paper consists of a theoretical and empirical part. The theoretical part defines the concepts of school culture, ethics education and the position of pupils in the system of education. The empirical part of the paper is built on a quantitative research study. The research instrument is a semi-structured questionnaire. The items of the questionnaire focus on school culture, ethics education and the relationships between the actors in the educational process. The main objective of the paper is to analyse the differences between girls and boys in lower secondary school in their assessment of selected concepts.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of IAC in Vienna 2020

  • ISBN

    978-80-88203-20-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    61-65

  • Název nakladatele

    Czech Institute od Academic Education z.s (CIAE)

  • Místo vydání

    Vienna

  • Místo konání akce

    Vienna

  • Datum konání akce

    11. 12. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku