Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sexuality in Persons with Mental Disorders and its Conception in Residential Social Services

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605652" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605652 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/KOZAKOVA2020SEX" target="_blank" >https://library.iated.org/view/KOZAKOVA2020SEX</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2020.2177" target="_blank" >10.21125/edulearn.2020.2177</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sexuality in Persons with Mental Disorders and its Conception in Residential Social Services

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the partial results of a questionnaire-based quantitative research study among 351 employees in social services in the Czech Republic. The objective of the study is to identify, describe, analyse, and interpret the current situation in the area of partnerships, intimacy, and sexuality in persons with intellectual disability as perceived by the employees in residential social services in the Czech Republic. Another aim is to identify whether and how the issue and relevant attitudes have developed and changed over the past 15 years, and to examine any statistically significant correlations between the factors that could influence the attitudes of the employees to sexuality and sexuality education, respondents’ opinions, and the support provided in this area. The paper focuses in detail only on one of the factors, specifically the factor of coeducation in the establishments. The paper defines the theoretical background, describes the methods and methodology, and finally presents the selected results and conclusions of the research. In the area of the attitudes to partnerships and sexuality in persons with intellectual disability, a number of changes have taken place. Some of them are specified in the text.

  • Název v anglickém jazyce

    Sexuality in Persons with Mental Disorders and its Conception in Residential Social Services

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the partial results of a questionnaire-based quantitative research study among 351 employees in social services in the Czech Republic. The objective of the study is to identify, describe, analyse, and interpret the current situation in the area of partnerships, intimacy, and sexuality in persons with intellectual disability as perceived by the employees in residential social services in the Czech Republic. Another aim is to identify whether and how the issue and relevant attitudes have developed and changed over the past 15 years, and to examine any statistically significant correlations between the factors that could influence the attitudes of the employees to sexuality and sexuality education, respondents’ opinions, and the support provided in this area. The paper focuses in detail only on one of the factors, specifically the factor of coeducation in the establishments. The paper defines the theoretical background, describes the methods and methodology, and finally presents the selected results and conclusions of the research. In the area of the attitudes to partnerships and sexuality in persons with intellectual disability, a number of changes have taken place. Some of them are specified in the text.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN20 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-17979-4

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    "8803–8812"

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Palma de Mallorca

  • Datum konání akce

    6. 7. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku