Reflexe genderových témat ve vybraných čítankách pro 6. a 7. ročník ZŠ - obsahová analýza
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73606111" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73606111 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2020.pdf" target="_blank" >https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2020.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Reflexe genderových témat ve vybraných čítankách pro 6. a 7. ročník ZŠ - obsahová analýza
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek předkládá vybrané výsledky obsahové analýzy čítanek pro 6. a 7. ročníky základních škol z nakladatelství Alter, Prodos a Nová škola se zaměřením za výskyt genderových témat. Na základě analýzy bylo vytvořeno sedmtematických okruhů (kategorií) genderové problematiky. Ukázalo se, že nejčastěji reflektovanou kategorií vsoučasných čítankách je kategorie snázvem Specifika vztahů mezi otci a syny/matkami a dcerami. Nejvíce různých témat spadajících do daných kategorií obsahují čítanky zedice Alter, nejméně pak čítanky z edice Prodos.Příspěvek je také doplněn základními informacemi o koncepci genderu, s kterým při obsahové analýze operujeme
Název v anglickém jazyce
REFLECTION OF GENDER TOPICS IN SELECTED READING BOOKS FOR THE 6TH AND 7TH GRADE OF LOWER SECONDARY SCHOOL - CONTENT ANALYSIS
Popis výsledku anglicky
The paper presents selected results of the content analysis of reading books for the 6th and 7th grades at lower secondary school by Alter, Prodos and Nová škola, focusing on the occurrence of gender topics. Based on the analysis, seven thematic areas (categories) of gender issues were created. It turned out that the most frequently reflected category in current reading books is the category called Specifics of relationships between fathers and sons / mothers and daughters. The most different topics falling into the presented categories include reading books from the Alter edition, and the least from the Prodos edition. The paper is also supplemented with information about the concept of gender, which we work with in content analysis.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recenzovaný sborník příspěvků Interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2020
ISBN
978-80-87952-32-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1107-1113
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
22. 6. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—