Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reflexe genderových témat ve vybraných čítankách pro 6. a 7. ročník ZŠ - obsahová analýza

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73606111" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73606111 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2020.pdf" target="_blank" >https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2020.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Reflexe genderových témat ve vybraných čítankách pro 6. a 7. ročník ZŠ - obsahová analýza

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek předkládá vybrané výsledky obsahové analýzy čítanek pro 6. a 7. ročníky základních škol z nakladatelství Alter, Prodos a Nová škola se zaměřením za výskyt genderových témat. Na základě analýzy bylo vytvořeno sedmtematických okruhů (kategorií) genderové problematiky. Ukázalo se, že nejčastěji reflektovanou kategorií vsoučasných čítankách je kategorie snázvem Specifika vztahů mezi otci a syny/matkami a dcerami. Nejvíce různých témat spadajících do daných kategorií obsahují čítanky zedice Alter, nejméně pak čítanky z edice Prodos.Příspěvek je také doplněn základními informacemi o koncepci genderu, s kterým při obsahové analýze operujeme

  • Název v anglickém jazyce

    REFLECTION OF GENDER TOPICS IN SELECTED READING BOOKS FOR THE 6TH AND 7TH GRADE OF LOWER SECONDARY SCHOOL - CONTENT ANALYSIS

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents selected results of the content analysis of reading books for the 6th and 7th grades at lower secondary school by Alter, Prodos and Nová škola, focusing on the occurrence of gender topics. Based on the analysis, seven thematic areas (categories) of gender issues were created. It turned out that the most frequently reflected category in current reading books is the category called Specifics of relationships between fathers and sons / mothers and daughters. The most different topics falling into the presented categories include reading books from the Alter edition, and the least from the Prodos edition. The paper is also supplemented with information about the concept of gender, which we work with in content analysis.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recenzovaný sborník příspěvků Interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2020

  • ISBN

    978-80-87952-32-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1107-1113

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    22. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku