Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adaptace a integrace klientů azylových domů do běžného života ve vztahu k základním vědomostem vyplývajících z RVP ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73606117" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73606117 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ksv.upol.cz/civilia/" target="_blank" >https://ksv.upol.cz/civilia/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Adaptace a integrace klientů azylových domů do běžného života ve vztahu k základním vědomostem vyplývajících z RVP ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ministerstvo práce a sociálních věcí působí na centrální úrovni jako ministerstvo řídící sociální politiku, sociální práci. V našem případě se jedná o práci s lidmi v bytové nouzi, prevenci ztráty bydlení, sociální služby (koleje, azylové domy, domy na půli cesty) a dávky sociálního bydlení (příspěvek na bydlení, příspěvek na bydlení a neodkladná okamžitá pomoc). Role dílčích sociálních aspektů v systému sociálního bydlení je nejen podpůrná, ale je naprosto zásadní pro jeho fungování. Zejména sociální práce, ale také sociální služby, jsou podstatnou součástí sociálního bydlení, zejména pro lidi v bytové nouzi. Prioritními kroky jsou řešení problémů eliminace obchodu se sociálním vyloučením, zlepšení soužití v komunitě a nepřetížení systému dávek. V rámci procesu adaptace bezdomovců v azylových domech jsou klíčovými oblastmi finanční gramotnost, rekvalifikace, možnost zprostředkování bydlení a následná spolupráce příslušných institucí s důrazem na integraci těchto entit do každodenního života. Dotčené osoby by však již měly mít standardní znalosti a dovednosti v souvislosti s informacemi získanými během povinné školní docházky v rámci absolvování základního vzdělávání na základních školách, kde jsou v rámci stanoveny základní pokyny pro obsah učiva učební plán pro základní vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Adaptation and Integration of Clients of Asylum Houses to Ordinary Life in Relation to Basic Knowledges Resulting from Framework Educational Program for Basic Education

  • Popis výsledku anglicky

    The Ministry of Labor and Social Affairs acts at the central level as a ministry managing social policy, social work. In our case, it is work with people in housing need, prevention of loss of housing, social services (dormitories, shelters, halfway houses) and social housing benefits (housing allowance, housing supplement and emergency immediate assistance). The role of partial social aspects in the social housing system is not only supportive, but is absolutely crucial for its functioning. In particular, social work, but also social services, are an essential part of social housing, especially for people in housing need. The priority steps are to solve the problems of eliminating the trade in social exclusion, improving coexistence in the community and not overloading the benefit system. Within the process of adaptation of homeless people in shelters, the key areas are financial literacy, retraining, the possibility of housing mediation and subsequent cooperation of relevant institutions with an emphasis on the integration of these entities into everyday life. However, the persons concerned should already have standard knowledge and skills in connection with the information obtained during compulsory school attendance in the framework of completing primary education in primary schools, where the basic guidelines for the content of the subject matter are set out in the framework curriculum for basic education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Civilia. Odborná revue pro didaktiku společenských věd

  • ISSN

    1805-3963

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    53-69

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus