Adaptace a integrace klientů azylových domů do běžného života ve vztahu k základním vědomostem vyplývajících z RVP ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73606117" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73606117 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ksv.upol.cz/civilia/" target="_blank" >https://ksv.upol.cz/civilia/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Adaptace a integrace klientů azylových domů do běžného života ve vztahu k základním vědomostem vyplývajících z RVP ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Ministerstvo práce a sociálních věcí působí na centrální úrovni jako ministerstvo řídící sociální politiku, sociální práci. V našem případě se jedná o práci s lidmi v bytové nouzi, prevenci ztráty bydlení, sociální služby (koleje, azylové domy, domy na půli cesty) a dávky sociálního bydlení (příspěvek na bydlení, příspěvek na bydlení a neodkladná okamžitá pomoc). Role dílčích sociálních aspektů v systému sociálního bydlení je nejen podpůrná, ale je naprosto zásadní pro jeho fungování. Zejména sociální práce, ale také sociální služby, jsou podstatnou součástí sociálního bydlení, zejména pro lidi v bytové nouzi. Prioritními kroky jsou řešení problémů eliminace obchodu se sociálním vyloučením, zlepšení soužití v komunitě a nepřetížení systému dávek. V rámci procesu adaptace bezdomovců v azylových domech jsou klíčovými oblastmi finanční gramotnost, rekvalifikace, možnost zprostředkování bydlení a následná spolupráce příslušných institucí s důrazem na integraci těchto entit do každodenního života. Dotčené osoby by však již měly mít standardní znalosti a dovednosti v souvislosti s informacemi získanými během povinné školní docházky v rámci absolvování základního vzdělávání na základních školách, kde jsou v rámci stanoveny základní pokyny pro obsah učiva učební plán pro základní vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Adaptation and Integration of Clients of Asylum Houses to Ordinary Life in Relation to Basic Knowledges Resulting from Framework Educational Program for Basic Education
Popis výsledku anglicky
The Ministry of Labor and Social Affairs acts at the central level as a ministry managing social policy, social work. In our case, it is work with people in housing need, prevention of loss of housing, social services (dormitories, shelters, halfway houses) and social housing benefits (housing allowance, housing supplement and emergency immediate assistance). The role of partial social aspects in the social housing system is not only supportive, but is absolutely crucial for its functioning. In particular, social work, but also social services, are an essential part of social housing, especially for people in housing need. The priority steps are to solve the problems of eliminating the trade in social exclusion, improving coexistence in the community and not overloading the benefit system. Within the process of adaptation of homeless people in shelters, the key areas are financial literacy, retraining, the possibility of housing mediation and subsequent cooperation of relevant institutions with an emphasis on the integration of these entities into everyday life. However, the persons concerned should already have standard knowledge and skills in connection with the information obtained during compulsory school attendance in the framework of completing primary education in primary schools, where the basic guidelines for the content of the subject matter are set out in the framework curriculum for basic education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Civilia. Odborná revue pro didaktiku společenských věd
ISSN
1805-3963
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
53-69
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—