Kurikulum informatiky a digitálních technologií z pohledu učitelů 2. stupně základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73607098" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73607098 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333186984" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333186984</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.20.24459035" target="_blank" >10.5507/pdf.20.24459035</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kurikulum informatiky a digitálních technologií z pohledu učitelů 2. stupně základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem publikace je rozšířit teorii didaktiky informatiky a digitálních technologií a realizovat empirické výzkumné šetření, které by poskytlo informace významné pro kurikulární plánování. V jejím rámci byla provedena kritická a komparativní analýza aktuálních teoretických poznatků i výzkumných závěrů publikovaných domácími a zahraničními autory, kteří se danou problematikou zabývali. Zvláštní zřetel byl kladen na realizaci deskripce procesů spojených se zaváděním inovací v rámci kurikula informatiky a digitálních technologií. V rovině empirické, práce na výzkumném základě řeší otázku důležitosti jednotlivých témat učiva z pohledu učitelů informatiky a digitálních technologií. Klíčovým výsledkem bylo provedení výzkumu, na jehož základě proběhla kategorizace učitelů informatiky do skupin podle toho, jakou důležitost jednotlivým tématům učiva přikládali. Podařilo se extrahovat 3 skupiny učitelů. Početně nejobjemnější skupina učitelů zahrnovala ty, kteří byli názoru, že nejdůležitějším učivem je to, které se orientuje na rozvoj uživatelských kompetencí. Dosažené výsledky jsou významné nejen pro rozvoj teorie didaktiky informatiky, ale též pro školskou praxi, konkrétně v oblasti kurikulárních inovací.
Název v anglickém jazyce
Curriculum of informatics and digital technologies from the point of view of teachers of the 2nd level of basic schools
Popis výsledku anglicky
The aim of the book was to expand the theory of didactics of informatics and digital technologies and to implement an empirical research survey that would provide information relevant to curricular planning. Within its framework, a critical and comparative analysis of current theoretical knowledge and research conclusions published by domestic and foreign authors, who dealt with the issue, was performed. Special attention was paid to the implementation of the description of processes associated with the introduction of innovations in the curriculum of informatics and digital technologies. On an empirical level, work on a research basis addresses the issue of the importance of individual topics of the curriculum from the perspective of teachers of computer science and digital technologies. The key result was the conduct of research, on the basis of which computer science teachers were categorized into groups according to the importance they attached to the individual topics of the curriculum. In the research, 3 groups of teachers were extracted. By number, the largest group of teachers, included those who believed that the most important curriculum was one that focused on the development of user competencies. The achieved results are important not only for the development of the theory of didactics of informatics, but also for school practice, specifically in the field of curricular innovations.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-5903-5
Počet stran knihy
199
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—