Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Puberty and its Significance as Perceived by Prepubescents in Croatia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73611823" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73611823 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://hrcak.srce.hr/en/broj/20512" target="_blank" >https://hrcak.srce.hr/en/broj/20512</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Puberty and its Significance as Perceived by Prepubescents in Croatia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Prepubescent children need to be prepared for puberty in an appropriate manner including all related associations and contexts. Children should learn the required knowledge before its onset—when they are in primary school. Knowledge is gained in the process of learning and represents the level of awareness. The cognitive level of knowledge represents the amount and quality of relevant information. Adolescence is a broadly defined stage of life, in which the reproductive capacity culminates and physical growth is completed. In the period of adolescence, psychological and social changes take place along with biological changes. Puberty is a significant element of sexuality education in the global dimension. The objective of the present educational research study is to identify the level of knowledge concerning the definition and significance of puberty among primary school pupils in Croatia and in the context of other selected countries (Czech Republic, Sweden, China, Spain).

  • Název v anglickém jazyce

    Puberty and its Significance as Perceived by Prepubescents in Croatia

  • Popis výsledku anglicky

    Prepubescent children need to be prepared for puberty in an appropriate manner including all related associations and contexts. Children should learn the required knowledge before its onset—when they are in primary school. Knowledge is gained in the process of learning and represents the level of awareness. The cognitive level of knowledge represents the amount and quality of relevant information. Adolescence is a broadly defined stage of life, in which the reproductive capacity culminates and physical growth is completed. In the period of adolescence, psychological and social changes take place along with biological changes. Puberty is a significant element of sexuality education in the global dimension. The objective of the present educational research study is to identify the level of knowledge concerning the definition and significance of puberty among primary school pupils in Croatia and in the context of other selected countries (Czech Republic, Sweden, China, Spain).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Magistra Iadertina

  • ISSN

    1846-3606

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    89-108

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus