Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Puberta očima žáků primární školy v Chorvatsku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73606227" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73606227 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333186113" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333186113</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Puberta očima žáků primární školy v Chorvatsku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Prepubescenti potřebují být adekvátně připraveni na pubertu, na všechny změny, vztahy a souvislosti. Děti mají získat potřebné znalosti už před jejím nástupem, v období, kdy jsou žáky primární školy. Znalosti představují souhrn nabytých poznatků získaných v procesu učení a vyjadřují informovanost žáků. Kognitivní úroveň znalostí reprezentuje rovinu poučení a vyjadřuje množství a kvalitu informací. Dospívání je široce vymezenou životní etapou, která je završena reprodukční schopností a dovršením tělesného růstu. V dospívání dochází k psychickým a sociálním změnám, které probíhají současně s biologickými změnami. Puberta je významným prvkem sexuální výchovy v celosvětové dimenzi. Námi realizovaný pedagogický výzkum zjišťoval, jakou úroveň znalostí o definování a významu puberty vykazují žáci primární školy v Chorvatsku a v kontextu dalších vybraných zemích (Česká republika, Švédsko, Čína, Španělsko). Ke zjištění dat jsme využili didaktický test znalostí. Obsah 9 testových úloh byl zaměřen na pojem puberta; na definování puberty; na věkové rozpětí průběhu puberty; na znalost změn tělesných znaků u chlapců a dívek; na znalost jiných změn, ke kterým v pubertě dochází, a na význam puberty v životě člověka. Pro zjištění statisticky významných rozdílů v odpovědích žáků v jednotlivých zemích byl použit neparametrický Kruskalův-Wallisův test. Výsledky poukázaly na fakt, že prepubescenti nemají vybudovány správné znalosti a nepojímají vztahy a souvislosti s problematikou puberty komplexně. Neúplné znalosti dokladují, že prepubescenti nespatřují význam puberty v komplexním pojetí, ale pouze částečně, a to v podobách různých kombinací v oblasti biologické, psychologické nebo sociální.

  • Název v anglickém jazyce

    Puberty by the view of primary school pupils in Croatia

  • Popis výsledku anglicky

    Prepubescent children need to be prepared for puberty in an appropriate manner including all related associations and contexts. Children should learn the required knowledge before its onset—when they are in primary school. Knowledge is gained in the process of learning and represents the level of awareness. The cognitive level of knowledge represents the amount and quality of relevant information. Adolescence is a broadly defined stage of life, in which the reproductive capacity culminates and physical growth is completed. In the period of adolescence, psychological and social changes take place along with biological changes. Puberty is a significant element of sexuality education in the global dimension. The objective of the present educational research study is to identify the level of knowledge concerning the definition and significance of puberty among primary school pupils in Croatia and in the context of other selected countries (Czech Republic, Sweden, China, Spain). The data were collected by means of a knowledge achievement test. The content of the nine test items focused on the following: concept of puberty; definition of puberty; puberty age range; knowledge about physical changes in boys and girls; knowledge about other changes that puberty induces; significance of puberty in human life. To identify any statistically significant differences in the pupils’ responses by countries, the non-parametric Kruskal-Wallis test was used. The results suggest that prepubescents do not have the right knowledge about puberty and do not consider relevant associations and contexts in a comprehensive way. The incomplete knowledge suggests that prepubescents do not think about the significance of puberty in a comprehensive perspective but rather in various combinations of the biological, psychological and social areas.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník referátů

  • ISBN

    978-80-907936-0-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    "95 "- 98

  • Název nakladatele

    SPRSV

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    15. 10. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku