Vybrané znalosti a informace o pubertě u dětí v Maďarsku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73611465" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73611465 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333191352" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333191352</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vybrané znalosti a informace o pubertě u dětí v Maďarsku
Popis výsledku v původním jazyce
Klíčovým konceptem našeho longitudinálního pedagogického výzkumu jsou znalosti o pubertě u prepubescentů ve vybraných zemích. Cílem studie bylo zjistit úroveň znalostí o pubertě u dětí v prepubertě v době, kdy jsou na základní škole. Současný výzkum navazuje na naše předchozí výzkumné projekty realizované v letech 2015-2020 v České republice, Číně, Španělsku, Švédsku a Chorvatsku. V rámci univerzitního projektu byl v roce 2021 realizován výzkum v Maďarsku. Prepubertální děti je třeba vhodným způsobem připravit na pubertu včetně všech souvisejících změn, asociací a souvislostí a je třeba, aby získaly potřebné znalosti před jejím nástupem. Znalosti se získávají v procesu učení a představují úroveň informovanosti. Kognitivní úroveň znalostí představuje množství a kvalitu relevantních informací. Údaje našeho výzkumu byly shromážděny pomocí testu dosažených znalostí. Výsledky naznačují, že prepubescenti nemají správné znalosti o pubertě a neuvažují komplexně o příslušných asociacích a souvislostech. Neúplné znalosti naznačují, že prepubescenti neuvažují o významu puberty komplexně, ale spíše v různých kombinacích biologické, psychologické a sociální oblasti.
Název v anglickém jazyce
Selected Knowledge and Information on Puberty in Children in Hungary
Popis výsledku anglicky
A key concept in our longitudinal educational research is the knowledge about puberty among prepubescents in selected countries. The aim of the study was to determine the level of knowledge about puberty among prepubescent children while they are in primary school. The current research builds on our previous research projects conducted between 2015 and 2020 in the Czech Republic, China, Spain, Sweden and Croatia. As part of a university project, research was conducted in Hungary in 2021. Prepubertal children need to be prepared appropriately for puberty, including all related changes, associations and contexts, and need to acquire the necessary knowledge before its onset. Knowledge is acquired in the process of learning and represents a level of awareness. The cognitive level of knowledge represents the quantity and quality of relevant information. Our research data was collected using a knowledge attainment test. The results suggest that prepubescents do not have correct knowledge about puberty and do not think comprehensively about relevant associations and contexts. Incomplete knowledge suggests that prepubescents do not consider the meaning of puberty comprehensively, but rather in various combinations of biological, psychological, and social domains.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
29. Celostátní kongres k sexuální výchově v České republice
ISBN
978-80-907936-1-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
10-15
Název nakladatele
Společnost pro plánování rodiny a sexuální výchovu
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
online
Datum konání akce
14. 10. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—